S.V. Honselersdijk pakt winst
zaterdag 5 februari 2011

Het eerste elftal herstelde zich goed van de twee competitie nederlagen in 2011. De wedstrijd tegen SEV werd met 1-2 gewonnen door een doelpunt van Frank Vellekoop (penalty) en van Mike Mast. De ruststand was 0-1 nadat de scheidsrechter een penalty gaf omdat Morad in het strafschopgebied door de keeper van SEV werd neergelegd. Het onbegrip was bij iedereen groot nadat er een gele kaart verscheen voor dezelfde keeper. Frank zag zijn strafschop vervolgens gestopt, maar mocht deze opnieuw nemen. Iedereen dacht aan "een goedmakertje", maar de bal rolde door de wind van de stip en dus mocht hij deze opnieuw nemen. In tweede instantie zagen we de verdiende 0-1.

In de tweede helft knalde Mike op de paal, soleerde Jerry 60 meter over het veld en gaf Mike vervolgens een niet te missen kans, stiftte Morad voorlangs en kon je wachten op de 1-1. Deze viel dan ook door een misverstand achterin. Gelukkig was er gerechtigheid en bepaalde Mike in de 88ste minuut de verdiende 1-2 eindstand.

Een kort verslag en foto's van de kant van SEV lees je hier.

3 punten erbij en (voorlopig?) ook 3 punten eraf vanwege de staf van de KNVB na de afgekeurde wedstrijd tegen Naaldwijk. We hebben begrepen dat het bestuur in beroep gaat al was het maar dat de spelers en trainers nu de dupe zijn geworden van iets waar ze geen schuld aan hebben (en er elders lagere straffen zijn uitgedeeld na gestaakte wedstrijden met rode kaarten en veel meer narigheid). Wordt vervolgd.

Opstelling:
Martijn van der Hoek; Leon Strik, Jerry van der Meer (-68, Robbie Brabander), Rino Vijverberg, Michel Vogels; Leon de Brabander, Frank Vellekoop, Loek Grootscholten; Roy Lange (geel, -88, Marcel Duijvesteijn), Morad Naimi, Mike Mast.

jem-id