Vanaf de bijvelden
dinsdag 2 oktober 2007

Ook op de bijvelden van West II worden wekelijks vele wedstrijden afgewerkt die de sportkatern van de krant nooit halen. Daarom een kleine selectie uit de wedstrijdverslagen:

LYRA - S3: 3 - 1

"Al na 15 minuten kwamen we op voorsprong na doorzetten van Schut en een misverstand bij de tegenstander. Er werd onder leiding van laatste man Dennis goed verdedigd en weinig kansen weggegeven."

"Verder valt nog te vermelden dat de leiding van het 3e vanwege de jonge leeftijd van het elftal overweegt een speelhoekje in de kleedkamer in te richten compleet met lego en blokken."

"Een onverwachte maar mooie 3-1 overwinning met een sterk 3e debuut voor Tino."

SCHIPLUIDEN - S4: 0 - 9 (???)

"Om half drie werd er op een goed bespeelbaar veld afgetrapt tegen het voor ons onbekende Schipluiden 3, met wissel Ruud op zijn vertrouwde positie als vlagger. Al snel werd duidelijk dat het deze middag grotendeels eenrichtingsverkeer ging worden, maar pas na een kwartier wist Marco het eerste gaatje te vinden in de toen nog redelijk dichtgetimmerde Schipluidense achterhoede."

"Leo had vergeten om de wonderzalf van Ruk op zijn schoenen te smeren, want enkele goede kansen waren niet aan hem besteed. Met het hoofd was hij echter na een kwartier wel trefzeker na een voorzet op maat van Barry."

"Door enige gemakzucht aan onze kant kreeg Schipluiden nog twee kansen, maar deze werden niet verzilverd waardoor de wedstrijd tenslotte op 0-8 bleef steken. Althans volgens onze eigen telling, maar de scheidsrechter bleek naderhand de tel enigszins te zijn kwijtgeraakt want coach Johan meldde dat op het wedstrijdformulier een uitslag van 0-9 stond vermeld. Op uitdrukkelijk verzoek van Bas krijgt hij deze laatste treffer op zijn naam. "

S5 - Die Haghe: 1 - 5

"Onze Daphne is vandaag 50 geworden en dat moest uiteraard iedereen op de Strijp weten. De grote opblaaspop en spandoek waren van verre al te zien. Ook werden wij voorzien van een toepasselijk tenue. De jarige ‘oke’ Frans moest zijn kunstjes bewijzen tegenover de uitgenodigde familieleden die al juichend langs de zijkant stonden. Ook werd Frans afgeleid door 2 cheerleaders die hun act achter zijn doel uitvoerden. Helaas wilde Die Haghe niet meewerken met ons feestje. Ook deze tegenstander bestond uit jonge jongens en die waren gewoonweg beter en sneller dan wij. Desalniettemin hebben we nog uitgebreid Frans zijn feestje in de kleedkamer gevierd. Nu maar hopen dat we volgende week een keer een gelijkwaardige tegenstander treffen."

Van Dijk Brouwer Installatietechniek