Compleet artikel AD
dinsdag 21 november 2006

Met dank aan reporter Dennis Ruijgt het complete artikel over de wedstrijd van het eerste tegen Die Haghe:

Cicek schiet Die Haghe in de lift
Die Haghe neemt belangrijke horde in de strijd tegen degradatie

In een onmiskenbaar degradatieduel versloeg Die Haghe directe concurrent Honselersdijk. Invaller Josef Cicek bleek het goudhaantje aan de kant van de Die Haghe en hij zorgde voor een 3-2 overwinning voor de Hagenaars.

De tactische praatsessie die trainer Hans Verheij voorafgaand aan dit duel belegde wierp zijn vruchten af voor Die Haghe. Samen met de routiniers Bob Joop van der Woude en Lammert Danhof bekokstoofde Verheij de nieuw te varen koers bij Die Haghe. De insteek is meer behoudend met Van der Woude achterin en Danhof minder ver vooruit, omdat de ploeg van Verheij eerst ‘op de nul wil spelen’. In het begin van de wedstrijd miste Die Haghe echter de strijd die nodig was om het duel naar haar hand te zetten.

Honselersdijk was de ploeg die beter aan dit duel begon. Na een kwartier spelen kwam Honselersdijk dan ook terecht op voorsprong. Sander Noordermeer zette zijn directe opponent Nick Christie stevig opzij, en verschalkte de nodeloos uitkomende doelman Martin de Jong met een fraaie lob. Daarna kwam Die Haghe langzaam in de wedstrijd en kwam middels een vrije trap op gelijke hoogte. Jeroen Heemskerk gaf strak voor en Mark Rijpstra kroop voor zijn man en liep de 1-1 binnen.

Lang konden de gasten hier echter niet van genieten, want Roel van Meurs stelde sneller dan een omwenteling van de secondewijzer orde op zaken. De 2-1 voorsprong voor Honselersdijk haalde de rust en de mannen van Marcel Wieser moesten deze voorsprong naar het einde van de wedstrijd zien te loodsen. Deze doelstelling werd echter een halve minuut na rust al aan flarden geschoten door Steven Gravenberch. Hij schoot vanuit de tweede linie en liet doelman Izan Barendse grabbelen.

Tot overmaat van ramp moest Honselersdijk zeven minuten voor tijd ook nog eens toezien hoe Josef Cicek de wedstrijd besliste in het voordeel van Die Haghe. ‘Ik was voor m’n gevoel even van de wereld af’, jubelde de matchwinner na afloop. ‘Maar deze overwinning is wel erg belangrijk voor de ploeg’, besefte Cicek, die voor het eerst zijn opwachting maakte in het keurkorps van Verheij. De manier waarop de overwinning tot stand kwam deed er voor Die Haghe even niet toe: ‘wat een afbraakvoetbal’, reageerde een opgeluchte Verheij na afloop. Die Haghe heeft nu een aardige stap op de ranglijst gemaakt door van Honselersdijk te winnen. Honselersdijk zal zich moeten beraden op het vervolg van dit seizoen. De praatsessies zijn reeds begonnen en zullen deze week nog een vervolg krijgen. ‘We moeten de situatie onder ogen zien en elke strohalm aangrijpen’, stelde Wieser na afloop, ‘ik weet wat er kan gebeuren, maar wil graag bij deze club blijven om opnieuw te starten’.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek