S.V. Honselersdijk in het nieuws
maandag 20 november 2006

Die Haghe deelt concurrent dreun uit. Dat is de kop in het AD/Dichtbij. Dat is geen nieuws. Dennis Ruijgt schrijft vervolgens welke tactiek Die Haghe heeft toegepast en eindigt met 'Honselersdijk zal zich moeten beraden op het vervolg van dit seizoen. De praatsessies zijn reeds begonnen en zullen deze week nog een vervolg krijgen. 'We moeten de situatie onder ogen zien en elke strohalm aangrijpen', stelde (trainer) Wieser na afloop. 'Ik weet wat er kan gebeuren, maar wil graag bij deze club blijven om opnieuw te starten.' Deze opmerking is in lijn wat in het AD/Dichtbij van afgelopen zaterdag staat. Strohalm Marco Gardien ziet een terugkeer niet zitten. Onze trainer zegt daar o.a. 'De trainer beseft dat Honselersdijk niet steeds kan terugvallen op de routiniers, maar vindt dat er met het oog op de nabije toekomst wel iets moet gebeuren. ,,Het is de filosofie van de club om het met eigen jongens te doen in het eerste elftal. Dat valt te prijzen, maar geschikte aanwas is op dit moment niet voorhanden. Het A1-team is niet sterk. Er komt wel een goede B-lichting aan en ook de C-jeugd is goed. Maar ja, dat duurt nog een paar jaar voordat die jongens klaar zijn voor de hoofdmacht. Daarom ben ik er voorstander van om voor volgend seizoen enkele versterkingen van buitenaf aan te trekken.’’ De trainer lijkt al de handdoek te gooien (er zijn nog 11 wedstrijden te gaan!) en geeft tegelijk maar even aan dat er van het huidige A1-team ( is niet sterk) niets te verwachten valt. Daar spelen toch zeven spelers van het B1 kampioensteam van vorig jaar in... En we schijnen nu ook een vijfde colonne te hebben '...de vijfde colonne roert zich. En die heb ik niet mee.' Dat zou voor het eerst in de geschiedenis zijn. Opmerkelijk.
Nog 11 wedstrijden trainer, waarin we onze huid duur zullen verkopen!

Zoomin'