S.V. Honselersdijk in het nieuws
maandag 14 augustus 2006

Journalist Hans Bos is ook weer gestart met de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Volgens Hans is S.V. Honselersdijk de ideale gastheer (waarvoor onze dank): 'Honselersdijk wordt op eigen toernooi 'keurig' laatste'. Dat zijn de koppen in de Haagsche Courant van het AD. De tekst van het verslag: 'Ook bij de zesde editie van het Telako toernooi speelde Honselersdijk de rol van ideale gastheer. Zelf eindigde de ploeg op de vierde en laatste plaats met twee nederlagen. De overige deelnemers Naaldwijk, Forum Sport en DSVP werden uitgebreid gefêteerd en voor de vierde keer in de historie en voor de tweede keer op rij was de wisselbokaal voor Naaldwijk. DSVP werd tweede en Forum Sport derde.
Bekerhouder Naaldwijk, dat op de openingsdag van het toernooi Forum Sport met 2-3 klopte, bleef ook in het Westlandse onderonsje overeind, al was het allemaal weinig overtuigend: 1-2. Zowel Naaldwijk als Honselersdijk verschenen nog niet in de sterkste opstelling. Het is nog maar oefenvoetbal. Op zaterdag 9 september als beide ploegen in de tweede competitieronde weer tegenover elkaar staan, zal de strijd, als de traditie zich tenminste voortzet, ongetwijfeld heviger zijn.
Naaldwijk dichtte zichzelf vorig seizoen kansen toe om na de degradatie uit de eerste klasse gelijk weer terug te keren. Door blessures en een dip aan het einde van de competitie kwam het er niet van. Voor de aanstaande nieuwe puntenrace ligt de lat minder hoog. Zo groot is de selectie van Edger Kuntz niet. Een plek in het linkerrijtje is reëel. Kwalitatief te goed voor degradatiestrijd, maar ook geen favoriet voor de titel.
De komst van Joost Barendse (ex ’s-Gravenzandse SV) zal een stimulans zijn voor de witkielen. In wat ongetwijfeld zijn laatste seizoen zal zijn op sportpark De Hoge Bomen doet Kuntz er goed aan het groepsgebeuren prioriteit te geven. Als hecht collectief dwong Naaldwijk fortuin en promotie af. Het is de basis voor nieuw succes. Bij Naaldwijk hield Eric Bom het verrassend lang vol. De oud-Westlandiaan kwam jaren lang niet in actie, maar Naaldwijk kan nog plezier aan hem beleven als het ritme weer is opgepakt.
In de derde oefenwedstrijd op rij kwam Honselersdijk opnieuw niet tot winst. Na de 1-1 onbeslist tegen Loosduinen en de 2-1 nederlaag tegen DSVP was het nu Naaldwijk dat aan het langste eind trok. Halverwege de eerste helft opende Jeroen Immerzeel de score, met dank aan grensrechter Kees Lobert, die de vlag voor buitenspel naar beneden hield. In de slotminuut van het eerste bedrijf kwam Honselersdijk op gelijke hoogte na een individueel hoogstandje van Rendy van der Ende: 1-1.
Dat Naaldwijk met een prima doelpunt van Barry Knipscheer op aangeven van Hans van Putten na de doelwisseling de winst naar zich toe trok, paste in het beeld van de wedstrijd. Knipscheer joeg het speeltuig door het net heen. Niet dat de bal zo hard was, maar de netten bleken aan beide kanten grotendeels verteerd na een hele zomer opgevouwen in de buitenlucht. Bij Honselersdijk nam Patrick van der Ende na zestien seizoenen en ruim vijfhonderd duels afscheid. Vier generaties Van der Ende lieten de passende loftuigingen in de bestuurskamer met genoegen over zich heenkomen.'

Prins Group