Programma Koninginnedag
vrijdag 28 april 2006

Morgen staat het volgende programma op de rol:

Om 9.00 uur wordt de dag gestart met de jaarlijkse vlaggenparade: wie in Honselersdijk op de juiste wijze vlagt (met wimpel) komt in aanmerking voor een heerlijke taart (van bakker Jan Scholtes of bakker v.d. Pluijm-Roodenrijs) of een van de smakelijke fruitdozen (van groenteman v.d. Heijden).

Om 13.00 uur start de kinderoptocht bij de Voorhof voor de gehele Honselersdijkse jeugd. Dit jaar is het thema ‘Zon, Zee en Strand’, en voor de mooist verklede kinderen zijn er prijzen te winnen.

Om 13.45 uur vindt de opening plaats van de kinderspelen, die van 14.00-17.00 uur plaatsvinden op Sportpark De Strijphorst. Bij slecht weer worden deze activiteiten zoveel mogelijk verplaatst naar de Sosefhal.

De kermis is ook deze dag weer geopend van 14.00 tot 22.30 uur. Om 15.00 uur is tevens de start van de vliegerwedstrijd, waarin de jeugd met zelfgemaakte vliegers mee kan dingen naar diverse bekers waaronder de wisselbeker. De vliegerwedstrijd neemt de plaats in van de traditionele zeepkistenrace die dit jaar komt te vervallen. Om 17.00 uur worden de vliegers beoordeeld op originaliteit, kwaliteit en vlieghoogte, waarna om 20.00 uur de prijsuitreiking in de Sosefhal plaatsvindt.

Aansluitend is er een playback- en soundmixshow voor groot en klein in de Sosefhal, ondersteund door een spetterende disco. De avond zal om 23.00 uur worden afgesloten met een grandioos vuurwerkspektakel op het sportpak van de S.V. Honselersdijk.

Zoomin'