zaterdag 31 december 2005

Het was weer een indrukwekkend jaar voor de Sport Vereniging Honselersdijk. Sportief lag het hoogtepunt bij het Elftal onder de 23 jaar. Het elftal Onder 23 jaar won voor de tweede achtereenvolgende maal de Sportline Competitie. In een spannende finale versloeg S.V. Honselersdijk met 2-1 Naaldwijk.

De kampioenen van 2005: A2, E3 en E7.

Het eerste en tweede elftal streden tot het eind voor behoud in de tweede klasse. Op 9 mei 2005 schrijft Hans Bos het volgende over S.V. Honselersdijk. 'Eind goed al goed voor Honselersdijk. Op de slotdag van het seizoen stelde Honselersdijk in de uitbeurt tegen NTVV het verblijf in de tweede klasse veilig. De 1-1 eindstand volstond, omdat Stellendam de sportieve plicht vervulde met een 2-0 zege bij Maasdam.
Het werd een seizoen van hangen en wurgen. Nadat IJVV De Zwervers uit de competitie was gehaald en de nieuwe ranglijst was opgemaakt, zag het er lang somber uit voor Honselersdijk, dat wel de regie zelf in handen hield en aan winst tegen NTVV voldoende had om in september voor het negende seizoen als tweedeklasser aan een nieuwe puntenreeks te beginnen. '

Het tweede elftal won de beslissingswedstrijd in de nacompetitie tegen Barendrecht 4 met 3-1.

Geen kampioenen dit seizoen bij de senioren. Wel een derde, vierde, vijfde, zesde, achtste, negende en tiende plaats. De derde plaats van het vierde elftal bleek het hoogst haalbare. Het derde boekte met twaalf de meeste overwinningen dit seizoen.

De voorjaarsreeks bracht geen kampioenen bij de F-jeugd. Wel twee tweede plaatsen voor de F1 en F4. De F1 speelde prima in de eerste klasse.

Bij de E-jeud twee kampioenen dit seizoen. De E7 werd kampioen in de najaarspoule en de E3 in de voorjaarspoule. Verder zagen we een prima seizoen voor de E1 in de hoofdklasse met een vijfde plaats.

Van de D elftallen speelden D1 en D2 een volledige competitie. D1 eindigde als zevende in de eerste klasse. D2 werd elfde. De D3 en D4 speelden in de najaar- en voorjaarspoule. D3 werd zesde in de voorjaarspoule en D4 vierde.

De meiden speelden voor het eerst op het volledige veld en behaalden een mooie tweede plaats in de voorjaarspoule. Bij de C was het een gemiddeld jaar. De C1 deed het met een 7e plaats naar behoren in de eerste klasse.

De kampioen van de junioren was dit seizoen A2. Met 16 overwinningen, twee gelijk en twee verlies een overtuigende eerste plaats. De B2 hield het lang vol in de strijd om het kampioenschap en eindigde op een eervolle tweede plaats. De A1 had een moeilijk seizoen, maar bleef in de eerste klasse. Mede doordat er drie elftallen uit competitie werden genomen. De B1 eindigde in het rechterrijtje; daar had meer in gezeten. De B3 eindigde met leider van het jaar Bart Hogervorst ook in het rechterrijtje.

G1 en G3 speelden het seizoen in dezelfde klasse en werden respectievelijk zevende en achtste met in totaal negen teams. G2 werd tweede in een poule van zeven teams.

De zaalteams deden dit seizoen niet lang mee om het kampioenschap. Heren 6 kwam het dichtst in de buurt met de derde plaats en bij de dames was dat het tweede met de vierde plaats.

Naast het voetbal gaf 2005 weer veel om trots op te zijn.
De leden benoemde voorzitter Jan Bogaard tot erelid met de gouden speld en briljant. In een druk bezochte algemene ledenvergadering werd teruggeblikt op de imposante en kleurrijke loopbaan van onze voorzitter. In aanwezigheid van echtgenote Ina werd Jan bij dit statutaire afscheid in het zonnetje gezet en met een applaus, dat voelde als een warm bad, bedankt.

Tot nieuwe voorzitter werd gekozen Jaap Koole. Het applaus van de leden maakte duidelijk, dat zij als één man achter deze keuze staan.

4 november 2005 staat genoteerd als een gedenkwaardige avond in het 41-jarige bestaan van de Sport Vereniging Honselersdijk. Het fraaie vernieuwde sportpark werd geopend door wethouder Marga de Goeij - van der Klugt en voorzitter Jan Bogaard. Hiervoor vervaardigde ons lid Harrie ter Laak een fraai kunstwerk van roestvrij staal en schonken Arcadis en Edelgras een mooi entreebord.

Voor het eerst organiseerde de Superpary commissie, naast een wederom geslaagde Superparty, een G-party.
In een sfeervolle Sosefhal hadden een kleine 200 feestgangers een wereldavond op de eerste G-party. De hele avond was de dansvloer vol met dansende feestgangers, met en zonder rolstoel.

In samenwerking met het Oranjecomité organiseerde de evenementencommissie en directie van de Sport Vereniging een feestweek rond Koninginnedag. Het was zeer geslaagd. Op alle dagen waren de inwoners van Honselersdijk met velen aanwezig om feest te vieren.

En er gebeurde natuurlijk nog veel meer. Laten we vooral niet vergeten dat dit geen vanzelfsprekendheid is, vrijwilligers blijven nodig!

Het webteam dankt u weer voor de vele, nog steeds stijgende, bezoeken en positieve reacties.

Voor foto's verwijzen wij deze keer graag naar de zoekfuncties op de Nieuwspagina!

jem-id