S.V. Honselersdijk in het nieuws
maandag 5 december 2005

Naaldwijk meedogenloos voor onfortuinlijk Honselersdijk is de kop in Sportwereld. Hans Bos schrijft vervolgens 'Gastheer Naaldwijk had het in de openingsfase op een guur sportpark De Hoge Bomen knap lastig met buurtgenoot Honselersdijk en ontsnapte tweemaal aan een achterstand. Doelman Pascal van Eck en de paal hielden Naaldwijk overeind. Honselersdijk kreeg een dure rekening gepresenteerd, want in een tijdsbestek van tien minuten kwam er een 3-0 tussenstand op de lichtkrant. Uiteindelijk wonnen de witkielen met 4-1 en mag de geplaagde vereniging uitzicht blijven houden op deelname aan de nacompetitie. Lyra en 's-Gravendeel zijn de eerste kandidaten voor de titel. In de behaaglijk warme kantine, waar Honselersdijk na afloop schitterde door afwezigheid en alleen werd vertegenwoordigd door trainer Roy Wasmus, passeerden de gebeurtenissen van de afgelopen week de revue.
Naaldwijk sloot het regionale onderonsje overigens met tien man af. Fluitist Rembrandt Duindam stuurde in de slotminuut Tim Kardol van het veld na slaan van voormalig klasgenoot Mike Mast. Na afloop werd er gezamenlijk een rapport naar de KNVB opgesteld in de hoop dat de schade wat de schorsing betreft zal meevallen, maar de actie was er niet minder dom om. Gele kaarten waren er voor invaller Sven Kester van Naaldwijk en Lennart Kester van het 'andere Oranje'. Voor Honselersdijk bleef de schade door de overige uitslagen beperkt, maar toch kreeg het zelfvertrouwen op sportpark De Hoge Bomen een nieuwe knauw. En dus kan Roy Wasmus met zijn technische staf weer een nieuwe peptalk afsteken deze week. Misschien is het laten branden van een CD een optie, want de Honselersdijkers hebben alles dit seizoen al wel een keer gehoord. Toch ontbreekt het Honselersdijk ook aan het broodnodige fortuin. Mike Mast zag zijn inzett gekeerd worden door Van Eck, die ook nog een keer werd bijgestaan op de doellijn en Rino Vijverberg mikte op de paal. In plaats van op voorsprong te komen, werden de bezoekers met de keerzijde van de medaille geconfronteerd. Op een assist van Tim Kardol prikte sluipschutter en topscorer Barry Knipscheer met het hoofd raak (1-0). Reza de Haan verdubbelde na vijf klokrondjes het verschil. Erwin Bouwman leverde het speeltuig in en De Haan bleef uiterst koel. De 3-0 was een plaatje. Uit een hoekschop van Michiel van den Berg verlengde Pieter van Dalen de bal met één beweging achter doelman Tom van Schie. De wedstrijd leek gespeeld. Toch kwam Honselersdijk aanvankelijk goed voor de dag in het tweede bedrijf. Patrick Kester reduceerde het verschil tot twee op aangeven van Mast. Het inspireerde Honselersdijk. Reza de Haan boorde nieuwe hoop echter de grond in door met een fortuinlijke kopbal (!) voor 4-1 te zorgen.
Scoreverloop: 26. Barry Knipscheer 1-0, 31. Reza de Haan 2-0, 36. Pieter van Dalen 3-0, 56. Patrick Kester 3-1, 62. Reza de Haan 4-1.' Wij concentreren ons op zaterdag. Ballen op de paal gaan er toch echt een keer in.

Sosef & v/d Knaap