De opening en het afscheid
zaterdag 5 november 2005

4 november 2005 staat genoteerd als een gedenkwaardige avond in het 41-jarige bestaan van de Sport Vereniging Honselersdijk. Het fraaie vernieuwde sportpark werd geopend door wethouder Marga de Goeij - van der Klugt en voorzitter Jan Bogaard. Hiervoor vervaardigde ons lid Harrie ter Laak een fraai kunstwerk van roestvrij staal en schonken Arcadis en Edelgras een mooi entreebord. De avond kende zeven sprekers, die allen een vrolijke noot in hun speech hadden verwerkt. Zo vroeg wethouder zich af of de bestuursleden ook konden voetballen en of de vernieuwing niet alleen rust bracht binnen de vereniging, maar ook op het gemeentehuis.
De burgemeester had een verrassing voor Jan: de Westlandstek van de Gemeente Westland werd aan hem toegekend. Als eerste man in het Westland. Ook de KNVB had een verrassing: de KNVB waarderingsspeld in goud. De directie van Arcadis was vanzelfsprekend blij met het resultaat en dat zijn wij ook (mooi werk mannen!). De fractie van het CDA Westland bedankte Jan en is vooral blij, dat hij nu meer tijd heeft voor het fractiewerk. Collega Jan van Antwerpen had maar liefs vijf cadeau's voor Jan en sprak kort maar krachtig, recht vanuit het Westlandse voetbalhart. Als laatste sprak met veel humor Rien Mostert namens FeVoWest. Na deze sprekers, die keurig binnen de afgesproken tijd bleven, vond de overdracht van de voorzittershamer plaats. En kreeg Jan van de vereniging een door Petra van Dijk gemaakt uniek kunstwerk. Nog voor de receptie bracht de jeugd, met alle takken van A t/m G vertegenwoordigd, het S.V. Honselersdijk lied ten gehore. Het mooie oranje shirt was het cadeau van de jeugd. Hierna startte in een overvolle kantine de receptie.
De ceremoniemeester kijkt terug op een geslaagde avond, met vele tevreden gezichten, met een gedisciplineerd en gezellig publiek, dat ondanks de zeven sprekers geboeid bleef luisteren. Dank aan Ab en Jos voor de organisatie, Toon voor de foto's en de aanwezigen voor een avond waar de gezelligheid wederom geen tijd kende.
Alle foto's zijn te bekijken op de website van Toon.

Zoomin'