S.V. Honselersdijk in het nieuws (1)
maandag 4 april 2005

In de Westlandsche Courant wederom een uitgebreid verslag. Deze keer van Dennis Ruijgt een goede weergave van de wedstrijd tegen Maasdam. Ook deze keer weer integraal gepubliceerd, zonder foto, maar weer met opstelling: 'HONSELERSDIJK | Op overtuigende wijze versloeg degradatiekandidaat Honselersdijk Maasdam met 3-0. Met meer fortuin was de score veel hoger uitgevallen. Na ruim een half uur in een weinig boeiende eerste helft realiseerde Mike Mast de openingstreffer voor de thuisploeg. Nadat hij op fraaie wijze zijn tegenstander uitkapte, schoot hij gedecideerd de 1-0 binnen. "Het eerste doelpunt was heel belangrijk, daarna konden we steeds lekkerder gaan voetballen", liet de doelpuntenmaker na afloop weten.
Elke opsteker is meegenomen moet Mast gedacht hebben. De ploeg uit Honselersdijk bevindt zich dan ook niet in een rooskleurige positie, wat zeker invloed heeft op het vertrouwen van de spelers. Met vier geblesseerde en één geschorste speler was de selectie van trainer Roy Wasmus voor de zoveelste maal dit jaar niet compleet.
Niet alleen dankzij het mooie weer, maar zeker ook door de strijdlust en inzet van de Honselse spelers viel er voor de supporters eindelijk weer eens wat te genieten op sportpark De Strijphorst. De gasten uit Maasdam werden met name in de tweede helft overrompeld door Honselersdijk. De uitslag was dan ook geenszins geflatteerd. Als aanvaller Mike Mast in de afronding scherper was geweest, had de score zelfs verdubbeld kunnen worden. Mast mocht na rust tot driemaal toe alleen op de doelman van Maasdam afgaan. Al zijn pogingen werden echter verijdeld door de goede sluitpost van de gasten. Gelukkig voor de kleine aanvaller van de oranjehemden had dit geen negatieve gevolgen voor het behaalde aantal punten. Hij kon er na afloop dan ook wel om glimlachen: "Met deze punten hebben we alles weer in eigen hand en kunnen we de volgende wedstrijden met vertrouwen tegemoet zien."
Overwinning
Vijf minuten voor het verstrijken van de speeltijd zorgde Patrick Kester voor de belangrijke 2-0. Hij schoot de goede voorzet van Erwin Bouwman uitstekend onder doelman René de Pee door. Hiermee was de overwinning beklonken en haalde iedereen in het Honselerse kamp opgelucht adem. Maasdam gooide de handdoek in de ring en Honselersdijk kreeg de mogelijkheid de marge te vergroten. Tom Gram maakt hier dankbaar gebruik van en liet na een voorzet van Tom Lobert de 3-0 op het scorebord noteren.
Met deze overwinning komt Honselersdijk van de laatste plek af. "Deze overwinning is heel belangrijk voor het zelfvertrouwen. De jongens gingen toch met veel spanning de wedstrijd in", aldus trainer Roy Wasmus na afloop.
Misschien kan Honselersdijk zelfs zonder te spelen nog een plaatsje stijgen op de ranglijst. Komende donderdag besluit de KNVB of IJVV Zwervers al dan niet uit de competitie wordt genomen. Mocht dat wel het geval zijn, dan vervallen alle resultaten tegen deze ploeg. Dit is in het voordeel van Honselersdijk, omdat zij géén en de directe concurrenten wél punten hebben gehaald tegen Zwervers.
Opstelling Honselersdijk: Van Schie; Van Velden, Lennart Kester, Koole; Rendy van der Ende (Vijverberg), Van der Meer, Lobert, Bouwman (Scheffers), Patrick Kester; Mast, Van der Valk (Gram).

Sosef & v/d Knaap