Onnodig punt verlies S.V. Honselersdijk
zondag 14 april 2024

In zo’n typische 0-0 wedstrijd verspeelde het eerste elftal een punt. In de blessuretijd maakte Die Haghe de winnende 1-0. Daar zag het zeker in de tweede helft niet naar uit. Tot een kwartier voor tijd lag het overwicht bij S.V. Honselersdijk. Niet dat dit tot veel kansen leidde, een 0-1 zat er echter wel in. Het laatste kwartier kantelde het beeld en kreeg Die Haghe zo maar uit het niets kansen. Reddingen en een bal over stelden de 1-0 uit.
De eerste helft startte met een overwicht van Die Haghe, dat ook niet tot uitgespeelde kansen leidde. S.V. Honselersdijk stelde daar ook niet veel tegenover. Tot de 92e minuut leek de 0-0 de eindstand te worden.
S.V. Honselersdijk kreeg de bal niet weg uit het strafschop gebied en een oude voetbalwijsheid ‘je krijgt altijd een kans op een doelpunt’ werd bewaarheid. Ook het naar voren sturen van onze keeper hielp niet meer.
Helaas verspeelde het eerste ook in deze wedstrijd punten op het einde van de wedstrijd.
Het blijft spannend in de eerste klasse. Het eerste staat één punt boven de gevarenzone, maar heeft behoud nog in eigen hand. Volgende wedstrijd is thuis tegen Valken’68.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Joey Valstar, Nigel Hendrix, Rik van Schie, Nick van der Kraan (geel), Daan van Elswijk, Lars Ammerlaan (-72 Sean van der Stap), Djehnairo Holder (-85 Ben Wagener), Tom van Veen (A), Steijn de Bruijn

Zoomin'