Zure nederlaag S.V. Honselersdijk
zondag 3 maart 2024

S.V. Honselersdijk verloor vandaag met 0-1 tegen Voorschoten’97. De wedstrijd was geen hoogstaand duel. Aan beide kanten werd weinig weggegeven dus van spanning was geen sprake. De 1-0 viel uit een corner diep in de 2e helft. De thuisploeg kon vandaag geen vuist maken door het gemis van een aantal bepalende spelers. Ook te veel spelers haalden hun niveau niet en dan krijg je het ook moeilijk.

In deze poule is het belangrijk om er elke week te staan en de punten te pakken. De ploegen staan allemaal zo dicht bij elkaar dat na een paar verlies partijen al snel de gevaren zone dreigt. Zo ook onze tegenstander vandaag Voorschoten’97 die in de gevaren zone zit en dus zal knokken voor elke punt.

Het was vooraf nog even puzzelen voor trainer Pim van der Hoorn. De creatieve buitenspelers Brian Valstar en Steijn de Bruijn zijn nog niet inzetbaar en laatste man Vince van Hagen was voor 1 wedstrijd geschorst n.a.v. de rode kaart van verleden week.

S.V Honselersdijk startte goed. In de eerste minuut van de wedstrijd was het dicht bij een doelpunt. Een overtreding op Kevin Bogaards leverde een vrije trap op net buiten het 16m gebied. De vrije trap van Joey Valstar belandde echter buiten bereik van keeper Stephan van der Niet op de lat. Hierna was het Voorschoten’97 die de druk opvoerde en binnen 5 minuten 4 corners mocht nemen. Maar echte kansen kwamen hier niet uit voort. Na deze veelbelovende start, zakte het voetbal ver weg. Het was een periode waar aan beide kanten veel balverlies werd geleden. In de 33e minuut wist Voorschoten’97 toch door de defensie van S.V. Honselersdijk te dringen. Een pas van Nasim el Khiraoui op Mohammed Maatoug twijfelde keeper Quinten van der Helm om uit het doel te komen, maar hij kon ten koste van een corner een doelpunt voorkomen. Het spel speelde zich af merendeels op het middenveld en kansen werden nauwelijks meer gecreëerd. In de 44e minuut toch een klein foutje in de verdediging van Voorschoten’97. Rechtsback Martijn Hogenboom verspeelde de bal aan Rik van Schie en Rik kon alleen op het doel af gaan. Van de geboden mogelijkheid had Rik teveel tijd nodig, zodat de kans alsnog verloren ging.

De tweede helft was identiek aan de eerste helft. De ploegen deden weinig van elkaar onder. Hier en daar werden voor het doel wat plaag stootjes uitgedeeld, maar van echte kansen was geen sprake. In de 67e minuut kwam dan toch wat beleving in de wedstrijd. Het was Guy Smit die alleen op keeper Quinten van der Helm afging. Quinten redde op prachtige wijze en uit de rebound werd wel gescoord, maar er was al buitenspel geconstateerd. Niet veel later werd door de honselse verdediging een corner weggegeven. De corner van Miquel Boersma werd scherp voor het doel getrokken waarna Martijn Hoogenboom nog net het laatste tikje kon geven, 0-1. S.V. Honselersdijk moest nu risico’s nemen en dan geef je automatisch meer ruimte weg. Zo kreeg Voorschoten’97 nog enkele kansen maar in de 0-1 stand kwam geen verandering meer. Scheidsrechter Takacs floot na 2 minuten blessure tijd voor het einde van de wedstrijd.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Niels van Wingerden, Nick van der Kraan, Nigel Hendrix, Rik van Schie, Ricardo van der Zijden (geel, -73 Luke Groenenboom), Joey Valstar, Lars Ammerlaan, Bart van der Ende (-67 Sean van der Stap), Tom van Veen (A) Kevin Bogaards

Tekst: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst