Hele beste uit overwinning S.V. Honselersdijk
zondag 12 november 2023

In een blinkend zonnetje won het eerste elftal de uitwedstrijd tegen FC Skillz met 0-4. Al na 29 minuten stond het 0-3 met een originele hattrick van Steyn de Bruijn. Gastheer FC Skillz kreeg de eerste kansen, maar kwamen of Quinten van der Helm niet voorbij of het schot ging voorlangs. Het was echter S.V. Honselersdijk dat direct een fout in de verdediging van FC Skillz afstrafte. Steyn scoorde beheerst met een geplaatste trap in de 16e minuut. Het was logisch dat FC Skillz aandrong en aan de 1-1 rook met een doelrijpe kans.
In één van de afgeslagen aanvallen schakelde S.V. Honselersdijk snel om en counterde fraai naar de 0-2. Op aangeven van Tom van Veen scoorde Steyn de tweede in de 23e minuut. Hetzelfde scenario voltrok zich in de 29e minuut met de 0-3 van Steyn.
De thuisploeg zocht naar de aansluitingstreffer, het bleef echter 0-3 tot de rust. Na de rust een zelfde spelbeeld, maar echt gevaarlijk werd het niet meer voor het doel van S.V. Honselersdijk. Zeker niet meer na een rode kaart voor FC Skillz met nog twintig minuten te spelen. S.V. Honselersdijk creëerde diverse kansen op de 0-4 en die viel in de laatste minuten van de wedstrijd. Sean van der Stap maakte na een fraaie kapbeweging de 0-4, na wederom een assist van Tom (drie deze wedstrijd). Drie verdiende punten voor het eerste elftal.
Helaas verliet Ricardo van der Zijden geblesseerd het veld en naar later bleek met een hersenschudding. We wensen Ricardo een goed herstel en hopen hem weer snel op het voetbalveld terug te zien.

Opstelling
Quinten van der Helm, Niels van Wingerden (geel - 73 - Ricardo van der Zijden), Nigel Hendriks, Vince van Hagen, Brent Gardien (76 - Ben Wagener), Nick van der Kraan, Joey Valstar, Lars Ammerlaan, Sean van der Stap, Tom van Veen, Steyn de Bruijn (86 - Djehnairo Holder)

Zoomin'