In een vereniging help je elkaar
dinsdag 7 november 2023

Bij de jeugd en de selectie geven ze ook het goede voorbeeld van hoe een vereniging werkt. Dat laten de onderstaande drie voorbeelden zien. Vrijwilligerswerk is nodig voor het draaiend houden van een vereniging, met alleen betaalde krachten gaat dat niet lukken. Waar gaat de vereniging betaalde krachten van betalen? Van de contributie? De praktijk: een jeugdlid (afhankelijk van de leeftijd) betaald per maand tussen de € 10 - € 20 aan contributie. Ofwel € 2,50 - € 5 per week voor trainingen en wedstrijden spelen, inclusief kleding.

Selectie traint JO16-1
Komende periode traint de selectie de JO16-1. Dit seizoen was het de bedoeling dat de JO17-1 en JO16-1 met drie trainers samen zouden optrekken. De JO17-1 heeft twee hoofdtrainers. De derde trainer die voornamelijk de JO16-1 onder zijn hoede zou nemen, is er helaas niet gekomen. Er zijn na actief vragen en zoeken geen enthousiastelingen bereid gevonden deze functie te bekleden. De twee hoofdtrainers van JO17-1 hebben t/m de beker competitie samen de trainingen voor de JO17-1 en JO16-1 verzorgd, echter met ingang van de competitie gaan zij zich volledig focussen op de JO17-1. Om ervoor te zorgen dat de JO16 niet zonder trainingen de wedstrijden gaan spelen, gaat de selectie bestaande uit 52 spelers (voorheen +/-32) naast het Kerstrad en Sinterklaas hierbij te helpen. Daarnaast zijn de trainers van de JO19, 3, 2 en 1 bereid gevonden ook te helpen.
In de laatste week van oktober vonden de eerste trainingen onder leiding van de selectiespelers Stef v.d. Vlis en Paul van Veen plaats (zie de foto’s).

JO17-1 traint de JO9
Met het helpen van de JO16 is ook de JO17 geholpen. En gaan de spelers de JO9 op maandag trainen!

JO19-1 helpt met op- en afbouwen Kerstrad
Nu selectie voor een gedeelte helpt bij de JO16-1 helpt de JO19-1 met het op en afbouwen van het kerstrad. Ook weer geregeld!

Prins Group