Nipte overwinning S.V. Honselersdijk op HVC’10 op eerste dag van het Club van Honsel toernooi
vrijdag 25 augustus 2023

Op een warme dinsdagavond werd het toernooi geopend met de wedstrijden tussen Naaldwijk tegen Verburch en HVC’10 tegen S.V. Honselersdijk.
Verburch won met 5-2 van Naaldwijk en de thuisploeg won met enig fortuin van HVC’10 met 2-1.

De eerste helft had S.V Honselersdijk het meeste balbezit, maar door vele slordigheden in het spel kon het amper gevaarlijk worden. Het was keeper Quinten van der Helm die de thuisploeg in de race hield. De thuisploeg kon geen vat op het spel krijgen. In de ploeg zat te weinig beweging en een te trage opbouw. Mede ook door de sterk verdedigende hoekse ploeg. Het ontregelde, met enig fysiek spel, de Dijkse opbouw en werd daardoor veelal via de counters gevaarlijk. In de 7e minuut was het al bijna raak door Thomas van der Bogt, maar de voet van Quinten van der Helm bracht redding. In de 20e minuut kon de Dijkse ploeg wat terug doen na een actie van Sean van de Stap. Zijn uithaal werd echter knap door keeper Kelly Lipman gekeerd. Maar de beste kansen waren toch voor HVC’10 die echter slordig met de kansen omging. En in de 44e minuut gebeurd het dan, want ja het is een eeuwenoude voetbalwet, als je zelf niet scoort, dan doet de tegenstander dat wel. Het was een actie van Tom van Veen die Kevin Bogaards de mogelijkheid gaf om via een uitstekend lobje over keeper Kelly Lipman de 1-0 voorsprong te noteren.

Begin 2e helft was het S.V. Honselersdijk die goed uit de startblokken kwam. In de 50e minuut een snelle uitval van Steyn de Bruijn die in het strafschopgebied van achteren werd aangetikt door Dylan Bogaards. Scheidsrechter van Lith kon niets anders doen dan een penalty geven en die werd knap ingeschoten door Tom van Veen, 2-0. Nauwelijks 2 minuten later lag de bal achter Quinten van der Helm in het doel, na een snelle uitbraak die uiteindelijk afgemaakt werd door Mitchell Bouwhuis, 2-1. Hierna volgde een lang offensief van HVC’10. Grote kansen kwamen tot stand, maar werden niet verzilverd, waar keeper Quinten van der Helm ook vaak in de weg lag. Na 90 minuten floot scheidsrechter van Lith voor het einde van de wedstrijd en kon S.V. Honselersdijk opgelucht adem halen.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Wesley Korving (-75 Rik van Schie), Ricardo van der Zijden, Vince van Hagen, Rik van Schie (-45 Niels van Wingerden), Ben Wagener (-45, Lars Ammerlaan), Joey Valstar (-60 Nick van der Kraan), Kevin Bogaards (-45 Brian Valstar), Steyn de Bruijn, Tom van Veen (-60 Sean van der Stap), Sean van der Stap (-45 Daan van Elswijk)

Verslag door Jan de Brabander

Sosef & v/d Knaap