In memoriam Nico van der Wel, 50 jaar aan onze club verbonden
zaterdag 5 augustus 2023

Onlangs bereikte ons het verdrietige bericht dat Nico van der Wel op 24 juli jl. is overleden. Nico is 73 jaar geworden.

Op 1 juli 1973 werd Nico lid van onze vereniging. Hij kwam van Excelsior Maassluis en speelde z’n eerste wedstrijd op 26 mei 1973 tegen VELO, dit was een oefenwedstrijd. Nico stond als vaste sluitpost 5 seizoenen onder de lat, daarna wisselend in 1 of 2. Hij keepte altijd in een strak geel shirt, wat imposant overkwam. Als we een strafschop tegen kregen, stond Nico altijd intimiderend op de stip en pakte zo nog wel eens een pingel.

Ook het tijdrekken kon je aan Nico overlaten. De bal nog verder in de bosjes schoppen, of met de bal onder z’n arm flink aan een boom schudden en roepen ‘ik zie de bal nog niet’. Mooie man was dat in die tijd.

Later werd Nico keeperstrainer van de selectiekeepers. Nico was ook trouw supporter van onze club. Met Jos Kester en Jan Plomp gingen ze met het busje van Jos naar de uitwedstrijden van het eerste. Ook zorgde hij er voor dat De Zeeuw Bouwmaterialen sponsor werd van het tweede.

Nico’s vrouw Marjet deed ook veel voor onze vereniging. Met recht is zijn dan ook ‘lid van verdienste’ van S.V. Honselersdijk. Komende JAL zou Nico gehuldigd worden voor 50 jaar lidmaatschap. Ook was hij een groot Feyenoord supporter.

Wij wensen Marjet en Max veel kracht en sterkte toe.

Namens het bestuur en alle leden van S.V. Honselersdijk

Zoomin'