Wesley Korving volgend seizoen weer speler van S.V. Honselersdijk
maandag 8 mei 2023

Volgend seizoen verwelkomt S.V. Honselersdijk voormalig jeugdspeler Wesley Korving bij de selectie van de nieuwe hoofdtrainer Pim van der Hoorn, 2de elftal trainer Jasper Steringa en 3de elftal trainer Hans de Wijs.

De in Honselersdijk woonachtige 18 jarige Wesley Korving begon zijn voetbalcarrière bij S.V. Honselersdijk. Vanaf in de F9 (JO9-9) tot en met de D1 (JO13-1) waren zijn trainers onder ander zijn betrokken vader Arnold Korving, Barry van der Ende, Maikel en Lars Middelburg. Onder de 2 laatstgenoemde trainers won Wesley met zijn team een internationaal toernooi in België door een 3de divisionist te verslaan. Wesley: “Dit was een mooie ervaring!”. Het seizoen daarop maakte Wesley de overstap naar R.K.V.V. Westlandia om zelf op divisie niveau te gaan voetballen. “Samen met Honselersdijkers Anouar el Massoudi en Boaz Poot maakte ik de overstap”. Waar Anouar dit seizoen tussentijds al terugkeerde op het oude nest, speelt Boaz nog bij de groen witte.

In Naaldwijk heeft de rechtsbenige Wesley zich ontwikkeld tot een allround verdediger die zowel centraal als op de back positie inzetbaar is. “In de JO14-1 speelde ik centraal achterin en in de JO15-1 heeft trainer Kevin van Dijk mij gevormd tot wingback”. In de JO17-1 beleefde Wesley als aanvoerder zijn hoogtepunten met verschillende kampioenschappen. “We wonnen tweemaal het Westlands Kampioenschap en werden kampioen in de 6de en 5de divisie”.

De in Rotterdam studerende HBO Bedrijfskunde student komt dit seizoen uit voor de JO18-1 in een competitie met veel BVO’s. Na de eerste seizoenshelft alles gespeeld te hebben kreeg Wesley helaas last van blessures. “In een wedstrijd tegen Excelsior Maassluis scheurde ik m’n enkelbanden af”. Na 8 weken revalidatie volgde de volgende tegenslag. Door een hoofdblessure van Boaz moest Wesley ongepland noodgedwongen zonder warming up invallen. Na een afgeslagen corner probeerde Wesley de counter eruit te halen. “Halverwege de sprint terug raakte ik geblesseerd aan m’n hamstring”. Voor het restant van dit seizoen en in de zomerstop focust Wesley zich op fit zijn en blijven. “Van de zomer ga ik keihard doortrainen om fit aan de start te verschijnen!”.

De organisatie en productie medewerker van KP Holland komt bij S.V. Honselersdijk veel bekende tegen. “Ik heb samengespeeld met Kay Gardien, Sam Gardien, Mark Zwinkels, Bas en Daan van Elswijk”. Daarnaast komt Wesley veel jongens zoals Bart van der Ende en Quinn van Zanten in het weekend of in het hok tegen. “Samen met Matt van Os en Juistin van Luijk regel ik dingen voor het hok, zoals inkopen en feestjes organiseren”. Naast voetbal, school, werk en vrienden besteedt Wesley zijn vrijetijd aan zijn vriendin en gaat hij 4 keer in de week naar de sportschool bij Basic Fit in Naaldwijk.

Met snelheid, goede voorzet, duel- en kopkracht als sterke eigenschappen kijkt Wesley er erg naar uit om weer te voetballen bij de club waar hij eigenlijk nooit echt is weggeweest. Na veel geleerd te hebben keert Wesley terug zonder verwachtingen. Wesley’s uiteindelijk doel is spelen in het 1ste elftal van S.V. Honselersdijk. Door te wennen aan het senioren voetbal en te laten zien wat hij kan wil Wesley er iets moois van maken. “De trainers bepalen en als de kans zich voordoet wil ik deze graag pakken!”, aldus Wesley.

Wij heten Wesley van harte welkom terug op het oude nest en kijken ernaar uit om hem weer te zien schitteren in het oranje shirt van S.V. Honselersdijk!

Van der Meer verzekeringen