S.V. Honselersdijk verliest van effectief DSO
dinsdag 14 maart 2017

Het is de S.V. Honselersdijk niet gelukt om een goed vervolg te geven na het knappe resultaat tegen Valken’68. Het verloor onnodig met 2-0. Ondanks dat de uitslag anders doet vermoeden speelde S.V. Honselersdijk een puike wedstrijd tegen een heel effectief DSO. DSO had in de eerste helft maar een paar kansen nodig en benutte die ook. Hierna gooide DSO de wedstrijd op slot.

Door een vroege tegen goal liep de ploeg al gauw achter de feiten aan. Het was de ploeg van Piet Boon die vanaf het begin gelijk het initiatief nam. Dat leverde de eerste paar minuten al gelijk de nodige paniek op bij DSO. Maar in de 4e minuut van de wedstrijd sloeg DSO keihard toe. Net na een goede aanval van de Dijkenaars kreeg DSO de ruimte om op rechts uit te breken. Een strakke voorzet werd niet goed beoordeeld en Kevin Mbemba knalde via de paal de 1-0 binnen. De vroege voorsprong was voor de Zoetermeerders het sein om in de verdediging te kruipen. Het liet S.V. Honselersdijk komen en gokte zelf op de counter. Gedurfd liet S.V. Honselersdijk zien dat het voetballend makkelijk mee kan komen in de 2e klasse. Het drong DSO op de knieën, maar de trekker overhalen is nog het grote probleem. Tot de 16 meter wordt er knap gevoetbald, maar dan volgen er vele doelpogingen. Maar als Tom van Veen dan niet scoort, moet iemand anders de trekker overhalen. En dat is nog wel eens een probleem dit seizoen. In de 10e minuut een knappe een-tweetje tussen Nicky Peters en Tim van de Meer. De goed uit zijn doel komende keeper Leon Kleis stopte de inzet half waardoor Nicky nog een kans kreeg, maar de bal werd uit het doel gekopt. De druk op het doel van DSO werd groter en groter. Een doelpunt voor de Dijkenaars zou een kwestie van minuten zijn. Kansen waren er voor Tom van Veen en Lars Ammerlaan, maar beiden vonden de sterk keepende Leon Kleis op hun weg. In de 34e minuut een van de weinige aanvallen die begon bij het niet goed wegwerken van de bal. De aanval werd op rechts geopend waar de rechtsbuiten zeker meters buitenspel stond. Het vlagsignaal van grensrechter Lars Kester werd door scheidsrechter Knetsch ten onrechte genegeerd. De aanval mocht doorgaan en daaruit werd de 2-0 door Leislie van den Berg gescoord. Aan werklust ontbrak het de spelers niet, het bleef de aanval opzoeken, maar vandaag was zo'n dag van net niet.

De 2e helft hetzelfde spelbeeld. Goed combinerend werd DSO ver teruggedrongen op eigen helft. DSO was niet bij machte om een redelijke aanval op te zetten. Het werd alleen gevaarlijk via de counters die vaak met een sisser afliepen. Keeper Boy Zuiderwijk had dan ook niet veel te doen in de 2e helft. In de 56e minuut was de Dijk dicht bij een treffer. Tom van Veen legde de bal breed randje strafschop op Leon de Brabander. Met een mooie kapbeweging speelde Leon zijn directe tegenstander uit en schoot de bal uiterst fraai in, maar keeper Kleis van DSO tikte de bal uit de kruising. Kansen bleven er komen. In de 60e minuut dacht iedereen dat de aansluitingstreffer genoteerd kon worden. Na een uithaal van Tim van der Meer belandde de bal via de binnenkant van de ene doelpaal naar de andere doelpaal het veld weer in. Het was dan weg-is-weg bij DSO en qua corners had S.V. Honselersdijk dik gewonnen. Het laatste offensief met Pawel in de spits leverde ook nog de nodige kansen op. Uit een corner haalde Loek Grootscholten hard uit. De bal kaatste terug in het overvolle strafschopgebied waarop Marcel Bruggeling ook een uitgelezen kans kreeg, maar zijn uithaal ging over. Na het laatste fluitsignaal waren de complimenten voor S.V. Honselersdijk, maar de teleurstelling droop van de gezichten af. In Zoetermeer werd onterecht verloren.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Pawel Rubin, Michel van Giesen (geel), Marcel Bruggeling (A), Ricardo van der Zijden, Leon de Brabander, Loek Grootscholten (-78 Joey Valstar), Tim van der Meer, Lars Ammerlaan (-85 Joey Valstar), Nicky Peters, Tom van Veen.

Door: Jan de Brabander

Van Dijk Brouwer Installatietechniek