Moeizame zege S.V. Honselersdijk op Zvv Den Haag
zaterdag 11 maart 2017

Na de 12-1 zege vorige week op Westlandia hadden de zaalvoetballers van S.V. Honselersdijk het tegen Zvv Den Haag een stuk lastiger. Na 2-2 bij rust won de Honselse ploeg, met de hakken over de sloot, met 5-6. Daar concurrent Watergras 2 ook won moesten de oranjehemden het kampioenschap nog minimaal 1 week uitstellen.

In de heenwedstrijd had Honselersdijk het ook al moeilijk met Zvv Den Haag. In de Sosefhal werd er met 4-1 gewonnen. De Haagse ploeg herbergt de nodige zaalvoetbalervaring en wist halverwege de 1e helft een 2-1 voorsprong te nemen. Met zijn 2e treffer wist Jordy Brouwer halverwege de wedstrijd de stand weer in evenwicht te brengen. Na de pauze wist Marcel Pronk met 2 treffers een gaatje te slaan, maar was het Brahim Saidi die met zijn 2e treffer Den Haag in de race hield. Middels Melvin Vissers en Kaz van Oostrom-Soede leek S.V. Honselersdijk de definitieve knock-out uit te delen. Niets was minder waar in de slotminuten liet de ploeg, tot ongenoegen van coach Naim el Yousfi, de teugels nog zodanig vieren dat Zvv Den Haag middels treffers van Luthmarnick Maria en Mo el Osrouti nog terug kwam tot 6-5. De 6-5 viel in de slotseconde en scheidsrechter Degreef floot hierna af. Aanvoerder Ricky Brand was verantwoordelijk voor de openingstreffer van de Haagse ploeg.

Aanstaande vrijdag 17 maart kan de vlag dus in top voor de zaalvoetballers van S.V. Honselersdijk. In eigen Sosefhal wordt er dan om 20:30 uur afgetrapt tegen ASW. Op zich geen eenvoudige opgave voor de oranjehemden. De ploeg uit Waddinxveen bezet de 3e plaats en deed lange tijd mee om het kampioenschap. U bent welkom om de kampioenswedstrijd mee te maken, de entree is gratis ! De ingang van de Sosefhal is vrijdagavond aan de wijkzijde open. (Adelaarshorst/Valkehorst) De hoofdingang bij het grote parkeerterrein (Condorhorst) is dus dicht !

Dames S.V. Honselersdijk winnen ruim bij Tutor
Ook de dames maakten geen fout. Op bezoek bij Tutor werd er met 3-7 gewonnen en bezetten de dames de 4e plaats in de 1e klasse. De basis voor de zege werd al in de 1e helft gelegd toen de dames uitliepen van 0-4 naar een 2-6 ruststand. De 2e helft waren de doelpunten schaars en werd er aan beide zijden nog maar 1 keer gescoord. Inge Versteeg wist weer 3 maal te scoren. Ook Marloes Scholtes was 2 maal succesvol. De overige 2 treffers werden gescoord door Marion Kemper en Tamara Kuiper.

Condubouw