Update renovatie kleedkamers
woensdag 15 maart 2017

Zoals een ieder de voorbije weken al heeft kunnen zien is er een aanvang gemaakt aan ‘het pilotproject’ van de te renoveren kleedkamers (“Fase 1”). Vanaf eind februari is gestart met de renovatie van de eerste 2 kleedkamers, dit ook als ‘voorbeeldproject’ voor de overige 10 kleedkamers, welke op een later tijdstip zullen worden aangepakt. Deze werkzaamheden worden thans uitgevoerd door Bouwbedrijf Verbakel en de planning is dat deze eind maart zijn afgerond. Zie hieronder de foto’s van de huidige verbouwing:

Hierna zullen de overige 10(!!) te renoveren kleedkamers worden opgepakt, dit tezamen met een sanitaire groep (toiletten) en wellicht ook de gang beneden. Hiervoor zal een aparte aanbestedingsprocedure worden opgestart waarvoor een aantal bouwbedrijven zal worden uitgenodigd. De bouwcommissie is inmiddels volop bezig met het uitwerken van de plannen en planning hiervoor. Ook de ervaringen uit “Fase 1” -en de meningen hierover vanuit de Vereniging- zullen hierin meegenomen en meegewogen.

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat reeds in de zomervakantie gewerkt zou gaan worden aan de renovatie van de overige 10 kleedkamers (“Fase 2”), maar met name de investeringssubsidie vanuit Gemeente Westland heeft ons doen besluiten dit enige maanden uit te stellen tot –naar het zich nu laat aanzien starten we vanaf de herfst of uiterlijk de kerstvakantie. In de eerste plannen waren we uitgegaan van deelname aan de ‘subsidiepot 2017’ van de Gemeente Westland, maar naar nu blijkt, zullen we eerst vanuit de subsidiepot 2018 een bijdrage kúnnen krijgen…; vóór 1 april aanstaande zullen we onze aanvraag hiertoe moeten indienen bij de Gemeente.

ACTIES / DONATIES T.B.V. RENOVATIE
Inmiddels is er een activiteitencommissie gevormd die reeds met een aantal activiteiten een aanvang heeft gemaakt. Zo is het wedden op de uitslag van de thuiswedstrijden van ons eerste elftal opgestart en staat er inmiddels ook een 70/80-Party gepland aan het einde van dit voetbalseizoen, op zaterdag 13 mei aanstaande. Ook zijn er plannen voor nog andere activiteiten, welke inmiddels ook ‘in de steigers’ staan.

Enkele leden hebben inmiddels uit eigen beweging een bijdrage aan de renovatie gedoneerd, een initiatief wat wij als bouw- en activiteitencommissie natuurlijk ook van harte toejuichen. Het is natuurlijk ook een leuk plan om in teamverband of als bedrijf een donatie voor de renovatie te doen. We willen (indien door een donateur ook gewenst) hier ook de nodige publiciteit aan meegeven!
Wat zou het fantastisch zijn wanneer we met elkaar de benodigde eigen middelen kunnen verzamelen voor de uitvoering van de renovatie!!
U / jullie kunnen een eventuele bijdrage overmaken op IBAN: NL06 RABO 0135 3855 63 t.n.v. Sport Vereniging Honselersdijk.

Een hogere bijdrage vanuit leden, donateurs en sponsors houdt automatisch ook een lagere financiering bij / via de bank in, wat uiteindelijk tot lagere (financiële) lasten in de toekomst zal leiden, dus laten we er met ons allen voor gaan!!

Namens de bouw- en activiteitencommissie,
Pieter van Berkel, penningmeester

Zoomin'