Goede start S.V. Honselersdijk bij het Club Van Honsel toernooi
donderdag 11 augustus 2016

Afgelopen dinsdagavond vond de 1e ronde van de 1e editie van het Club Van Honsel toernooi plaats. De leden van de Club van Honsel hebben de sponsoring van dit toernooi voor hun rekening genomen. Een Westlands toernooi, waarbij de selectieteams van Naaldwijk, Maasdijk, Quintus en Honselersdijk oefenen voor het nieuwe seizoen en strijden om de wisselbokaal.

Na een welkomstwoord van de voorzitter van DCVH, Alex Prins, kon het toernooi beginnen. S.V. Honselersdijk 1 en 2 waren deze avond gekoppeld aan vv Maasdijk. Allebei de teams wonnen met 2-0 van Maasdijk en gaan aan kop voor de Wisselbokaal.

Het 1e team van S.V. Honselersdijk speelde een hele goede wedstrijd, waar de eindstand met de rust al bereikt was. De score had in de 2e helft groter uit kunnen vallen, want de ploeg van Piet Boon kreeg kans op kans.

Voor het eerst in de basis, de van Verburch overgekomen keeper, Boy Zuiderwijk die kan terugkijken op een goede wedstrijd. S.V. Honselersdijk begon behoudend aan de wedstrijd en zag Maasdijk het initiatief nemen. Maar na 20 minuten nam S.V. Honselersdijk het roer over en liet deze ook de gehele wedstrijd niet los. Een slippertje in de Maasdijkse verdediging was de oorzaak dat Tom van Veen alleen op de keeper af ging en de 1-0 scoorde. In de 39e minuut was goed druk zetten door de Dijkse verdediging, de oorzaak dat de ploeg snel in balbezit kwam. Op tijd werd Tom van Veen aangespeeld die zijn tegenstander omzeilde en de 2-0 scoorde.

De 2e helft was S.V. Honselersdijk de bovenliggende partij en had de Maasdijk weinig meer in te brengen. Het balletje ging goed rond, de vrije man werd op tijd gezocht en dit leverde aardig wat niet te missen kansen op. Er werd helaas niet meer gescoord zodat de eindstand 2-0 bleef.

Zaterdag speelt S.V. Honselersdijk tegen Naaldwijk.
In de andere wedstrijd speelt Maasdijk tegen Quintus.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Tom Lobert (-45 Nick Peeters), Michel van Giesen (-45 Ricardo van der Zijden), Ricardo van der Zijden (-20 Marcel Bruggeling), Rico Kok, Marcel Duijvestijn (-45 Leon de Brabander), Loek Grootscholten, Frank Vellekoop (-70 Marcel Duijvestijn), Luke Groenenboom, Tom van Veen (A), Pawel Rubin

Door: Jan de Brabander

Sosef & v/d Knaap