S.V. Honselersdijk wint Het Club Van Honsel toernooi
maandag 15 augustus 2016

De selectie teams van S.V. Honselersdijk zijn winnaar geworden van Het Club Van Honsel toernooi. De wedstrijden zaterdag tegen Naaldwijk, leverden bij elkaar 4 punten op. Het eerste won met 2-1 en het tweede speelde met 0-0 gelijk tegen Naaldwijk. Hierdoor was het totaal van S.V. Honselersdijk 10 punten en onbereikbaar voor de andere teams.

S.V. Honselersdijk begon sterk aan de wedstrijd en domineerde ook de gehele eerste helft. Er werd van achteren uit goed opgebouwd en de bal werd snel rondgespeeld. Het drong Naaldwijk ver terug op eigen helft en creƫerde weer genoeg kansen. Zo ontstonden hachelijk momenten in het strafschopgebied van Naaldwijk. In de 26e minuut was Tom van Veen heel dicht bij een doelpunt, maar zijn schot ging maar net voorlangs. De laatste 10 minuten van de 1e helft werd er door de Dijkenaars vol gas gegeven om voor de rust nog op voorsprong te komen. Een vrije trap van Tom van Veen werd uit de kruising getikt door de Naaldwijkse keeper. Ook Leon kon na een actie het net niet vinden. In de 42e minuut was het een voorzet van Nick die voor onrust zorgde in de Naaldwijkse verdediging. De keeper en verdediger liepen elkaar in de weg, waardoor Luke een cadeautje kreeg en de 1-0 scoorde. Vlak voor de rust een ultieme poging van Leon om de bal bij de achterlijn binnen te houden. Dit lukte en de bal werd opgepikt door Nick, maar hij werd onderuit gehaald in het strafschopgebied. Scheidsrechter van Lith kon niets anders doen dan de bal op de stip te leggen. Tom van Veen legde aan en scoorde de 2-0.

De 2e helft werd er veelal gewisseld om iedereen speelminuten te geven. Tot halverwege de 2e helft speelde S.V. Honselersdijk een puike partij met heerlijk acties die helaas geen rendement opleverden. De laatste 20 minuten van de wedstrijd was het Naaldwijk die een alles of niets poging deed. Het moest winnen, om de Cup van Honsel te winnen. In de 82e minuut kreeg Naaldwijk een penalty te nemen en scoorde de 2-1. Maar verder liet S.V. Honselersdijk het niet komen.

Na afloop de prijsuitreiking door de voorzitter van de Club van Honsel, Alex Prins. Hij bedankte de teams voor hun bijdrage en sportieve inzet in het toernooi. Ook de scheidsrechters werden bedankt voor hun inzet. Voorzitter Erik Sosef overhandigde aanvoerder Leon de Brabander de Cup van Honsel. Leon bedankte De Club Van Honsel voor hun bijdrage.

Eindstand Het Club Van Honsel toernooi

1e S.V. Honselersdijk
2e v.v. Naaldwijk
3e v.v. Maasdijk
4e Quintus

Opstelling:
Izan Barendse, Tom Lobert, Michel van Giesen, Ricardo van der Zijden, Marcel Bruggeling, Rico Kok, Marcel Duijvestijn, Leon de Brabander (A), Frank Vellekoop, Luke Groenenboom, Tom van Veen, Pawel Rubin, Nick Peeters, Tim van der Meer.

Prins Group