S.V. Honselersdijk start oefenperiode met een gelijke spel tegen VDL
dinsdag 9 augustus 2016

De eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen begon op het vernieuwde kunstgrasveld van S.V. Honselersdijk. Dit was nog wel even wennen voor de spelers. De bal rolde nog niet zo lekker, omdat het kunstgras nog ingelopen moet worden. Afgelopen week is er hard getraind, immers er wacht een zwaar seizoen in de 2e klasse. Het zonnige weer en hoge tempo viel voor de meeste spelers nogal zwaar op het dak. De extra drinkpauzes gaven de spelers nog een beetje lucht.

De wedstrijd was nog geen minuut oud of Tom van Veen had zijn eerste doelpunt al weer te pakken. Een foutje van de keeper van VDL was de oorzaak, dat Tom de bal in het lege doel kon scoren. Na een kwartier kwam VDL op gelijke hoogte. Hierna nam VDL het initiatief over en kwam S.V. Honselersdijk er moeilijk meer uit.
De 2e helft was S.V. Honselersdijk de betere ploeg. Na een kwartier in de 2e helft kwam het op een voorsprong. Tom van Veen speelde Luke in vrije positie aan en hij scoorde de 2-1. S.V. Honselersdijk liet het balletje goed rond gaan en creëerde toch wat mogelijkheden. In de 80e minuut wist Luke met een bekeken bal de 3-1 te scoren. Hierna dacht S.V. Honselersdijk er te makkelijk over en wist VDL een aantal keren goed uit te breken en scoorde binnen 5 minuten 2 maal.

Eindstand werd 3-3 en daar kon iedereen tevreden mee zijn.

As dinsdag begint De Club Van Honsel toernooi op sportpark ’’de Strijphorst’’. S.V. Honselersdijk 1 en 2 spelen dan tegen vv Maasdijk om 19:30 uur.

Opstelling
Izan Barendse, Tom Lobert, Michel van Giesen (-45 Ricardo van der Zijden), Marcel Bruggeling, Ricardo van der Zijden (-25 Rico Kok), Robbie Brabander (-25 Pawel Rubin), Leon de Brabander, Frank Vellekoop (-45 Robbie Brabander), Luke Groenenboom, Tom van Veen, Nick Peeters (-70 Frank Vellekoop)

Door: Jan de Brabander

Van Dijk Brouwer Installatietechniek