Eerste drie punter S.V. Honselersdijk
zaterdag 20 september 2014

De eerste overwinning is binnen! De 1-2 winst op Semper Altius kwam al in de eerste helft tot stand. Met in de vierde minuut al de eerste gele kaart voor de thuisclub, schoot Ralph Heskes in de zesde minuut de 0-1 hard binnen (foto 1). Helaas leverde dat voor Ralph ook een blessure op, waardoor hij al in de 12e minuut werd vervangen door Nando Kok.

Het was zo'n wedstrijd met veel verzorging binnen de lijnen. Het eerste kwartier was nog niet voorbij of er was al drie keer oponthoud geweest. En corners van Semper Altius, welke geen van allen een doelkans opleverde. In de 27e minuut was Semper Altius echter wel gevaarlijk met een schot op de paal. Dat was het wel met het gevaar van de thuisclub voor de rust. Voor S.V. Honselersdijk liep dat anders. Eerst viel Rutger Opperman uit met een blessure, waardoor coach Piet Boon met het inbrengen van Loek Grootscholten in 23e minuut al door twee wissels en zijn basisploeg heen was. De belette de ploeg niet om het tweede doelpunt te maken. De 0-2 viel in 38e minuut; na goed doorzetten van Nick Peters maakte Leon de Brabander uit een één-twee met Bryan de Brabander een fraai uitgespeeld doelpunt (foto 2).

De koek was nog niet op voor S.V. Honselersdijk. In de 40e minuut kende de scheidsrechter een strafschop toe na een handsbal. Op foto 3 zet Nick Peters de actie daarvoor in. Helaas miste Marcel Bruggeling de strafschop. Ruststand 0-2.

Vanzelfsprekend ontstond er na de rust een verhoogde druk op het doel van S.V. Honselersdijk. Semper Altius werd niet echt gevaarlijk, maar scoorde wel in de 70e minuut de 1-2. Geheel vrijstaand kon de spits inkoppen en kansloos was onze keeper. Keeper Tom van Schie behoedde S.V. Honselersdijk in de 82e minuut met een uitstekende redding voor
de 2-2. Daarvoor was Rico Kok al in de 71e minuut gewisseld voor Devin van Dijk.

S.V. Honselersdijk had ook in de tweede helft de wedstrijd kunnen beslissen met kansen en kansjes voor Branco Kok (foto 5), Nando Kok, Nick Peters en Bryan de Brabander (foto 6). De aanvallen van S.V. Honselersdijk bleken toch niet sterk genoeg om een slotoffensief van Semper Altius tegen te gaan. Het middenveld liet zich terug dringen en verloor door getreuzel te vaak de bal.

Tot schrik van S.V.Honselersdijk viel in de 90e minuut de 2-2. Het bleek echter buitenspel. De supporters waren er nog niet gerust op en terecht. In de 93e minuut was er zowaar weer een vrije kopkans, die net als de laatste aanval van S.V. Honselersdijk geen doelpunt opleverde. De drie punten deden S.V. Honselersdijk terecht stijgen naar het linkerrijtje.

Opstelling
Tom van Schie, Rico Kok (geel, -71 Devin van Dijk), Tom Lobert, Marcel Bruggeling (A), Rutger Opperman (-23 Loek Grootscholten), Leon de Brabander, Pawel Rubin, Ralph Heskes (-12 Nando Kok), Branco Kok, Bryan de Brabander, Nick Peeters

Zoomin'