S.V. Honselersdijk zaal wint ook districtsbeker
woensdag 10 mei 2017

Het succes voor het 1e zaalteam van S.V. Honselersdijk kan niet op dit seizoen. Na het eerder behaalde kampi oenschap in de Topdivisie wist het maandagavond de finale van de districtsbeker te winnen. Na 2-2 bij rust zegevierde het uiteindelijk met 8-3 over Berkel.

Toen S.V. Honselersdijk en FC Westland voorjaar 2016 de plannen smeden om samen te gaan waren de verwachtingen hoog gespannen. Dat de kans aanwezig was om op 2 fronten volledig mee te doen werd gehoopt, maar de realiteit gebood ook om niet naast de schoenen te lopen. Maar vanaf het begin van de competitie werd er een ongeslagen reeks neergezet en toen eenmaal de 1e periode binnen was werd duidelijk dat de ambities wel eens waar gemaakt konden worden. De voorsprong op de concurrentie werd groter en het kampioenschap kon niet uitblijven. Ook in de beker gaf S.V. Honselersdijk niets weg ondanks dat er daar nog wel eens wat rustiger aan gedaan kon worden.
Het kampioenschap werd een prooi halverwege maart en daarna was er nog 1 doel het behalen en winnen van de districtsbeker. In aanloop van de finale werd S.V. Honselersdijk geteisterd door afzegging van 2 sterkhouders. Melvin Vissers had zijn vakantie ongelukkig gepland en Jordy Brouwer haakte af met een enkelblessure. Toevallig ook de 2 spelers die met hun veldclub DHC op het veld ook de districtbeker finale gehaald hebben. Dubbele bekerwinst als aktieve speler zat er voor hen beiden dus niet in. Honselersdijk startte dus met een wat krappere basis en hield het tempo daardoor in de 1e helft te laag. Het zorgde ook dat het aanvalsspel te traag en dus doorzichtig was. Berkel counterde zo dus ook naar een 0-2 voorsprong na 12 min. S.V. Honselersdijk liep in de val van het ver terug gezakte Berkel. Maar de ploeg van coach Naim el Yousfi beschikte ook wel weer over meer (zaal)voetballend vermogen. De doelpuntenmachine kwam dan ook langzaam op gang. Voor rust egaliseerde S.V. Honselersdijk de achterstand welke in de 2e helft werd uitgebouwd tot 2-5. Bij deze stand kreeg het andere Oranje het even moeilijk nadat het Berkel hielp door keeper Rowdy Jansen zelf te passeren. Maar na de 3-5 liep de score weer verder op naar 3-8. Deze laatste treffer werd gescoord door de jeugdige Danny Zuijderwijk, hij was koud in het veld en zijn 1e balcontact was gelijk een doelpunt. Danny werd evenals Orfeo Gentle en jeugdkeeper Barry Botman in de slotminuten ingezet als dank voor hun reserverol. De laatste 2 min. werden nog doldwaas toen S.V. Honselersdijk bestraft werd met 2 gele kaarten en dus met 2 man minder moest zien te overleven. Keeper Barry Botman had echter gezworen zich niet te laten passeren en zo werd de eindstand ook 8-3. Kaz van Oostrom-Soede wist 3 maal te scoren en gaf zo het goede voorbeeld aan James Dhanai die 2 keer trefzeker was. De overige treffers werden gescoord door Morad Naimi,Orfeo Gentle en Danny Zuijderwijk.

Na afloop dus de KNVB beker voor aanvoerder Morad Naimi die de tegenstander Berkel dankte voor de sportieve tegenstand en medailles voor alle spelers. Met de supporters werd er nog een klein feestje gevierd want het is ook voor de vereniging S.V. Honselersdijk de 1e keer dat een standaardteam de dubbel binnen haalt.
Wil jij ook deel uitmaken van het nieuwe zaalvoetbalbolwerk in het Westland. Nieuwe leden of vrijwilligers zijn van harte welkom en voor meer info: zaalvoetbal@svhonselersdijk.nl

Sosef & v/d Knaap