S.V. Honselersdijk geeft de punten te gemakkelijk weg aan UVS
zondag 19 februari 2017

Het mag duidelijk zijn dat na deze verloren wedstrijd tegen UVS, S.V. Honselersdijk in de gevarenzone zit. Deze cruciale wedstrijd tegen UVS werd met maar liefs met 4-1 verloren en de S.V. Honselersdijk staat nu onder de degradatiestreep. De competitie begon zo goed voor de Dijk. De 1e periode stond de ploeg nog op een mooie 6e plek maar in de 2e periode staat de ploeg samen met Kethel Spaland stijf onderaan.

Eigenlijk was het vandaag weer hetzelfde liedje net als bij zoveel eerdere wedstrijden. Er worden meer kansen gecreëerd dan de tegenstander, maar scoren is echt een probleem voor het elftal. De tegenstanders hebben vaak aan één goede aanval voldoende om het net wel te vinden. Om dan terug te komen van een achterstand, mist de ploeg net dat broodnodige stukje extra beleving.

Dat niet S.V. Honselersdijk, maar UVS de leiding nam mocht al een klein wonder genoemd worden. De thuisploeg opende scherp en leek UVS helemaal onder controle te hebben. In de 10e minuut leek de verdediging van UVS uitgespeeld. Zelfs keeper van der Burg moest redding brengen buiten zijn strafschopgebied. Lars Ammerlaan probeerde met een lob de doelman te verschalken maar dit mislukte. Even later een vrije trap na een overtreding op Tim van der Meer. De vrije trap werd door Joey Valstar bij de 2e paal gebracht, waar de vrijstaande Pawel een geweldige kopkans kreeg, maar finaal mistte. Maar de ploeg voelde dat er meer in zat. In de 23e minuut een actie van Leon de Brabander die langs 3 man glipte en de bal breed gaf aan Lars Ammerlaan, echter zijn schot voor de keeper ging voorlangs. Het laatste kwartier van de eerste helft waren het tekenen van gemakzucht. Aantal keren werd de bal te gemakkelijk weggegeven waardoor UVS hun eerste kans kreeg, die op de kruising belandde. Door balverlies maakte S.V. Honselersdijk zichzelf in benarde situaties. Zo moest Michel van Giesen, de beste man aan dijkse kant, doortastend ingrijpen, waardoor een kans verloren ging voor UVS. Maar even later viel toch het doelpunt voor UVS. De opbouw ging volledig mis in de 32e minuut en werd daarna goed uitgespeeld door UVS, 0-1. Vlak voor rust was de thuisploeg nog dicht bij een doelpunt. Het was Tom van Veen die randje strafschopgebied de bal breed lag op Leon de Brabander, maar de redding van keeper van der Burg was uitstekend.

De 2e helft was er eentje om snel te vergeten. Fout op fout stapelde zich op en van een normale aanval was geen sprake meer. De anders zo solide verdediging, waar Ricardo van der Zijden in de 2e helft niet meer in voorkwam (!!), werd in de 51e minuut te kijk gezet. UVS’er Justin Bekkering snelde langs 4 man en liet keeper Boy Zuiderwijk kansloos, 0-2. Veel viel er ook niet meer te genieten in de 2e helft. UVS vond het prima zo met zo’n niet verwachtte voorsprong en kwam er alleen maar uit via de counters. De Dijkse aanvallen liepen allemaal stuk op de verdedigers. De aanvallen mistten snelheid doordat teveel de directe tegenstanders werd gezocht i.p.v. de ruimte te zoeken. In de 70e minuut een te makkelijk gegeven vrije trap door scheidsrechter Gommans die leidde tot de 0-3. Even later een geheide handsbal in het strafschopgebied van UVS waar scheidsrechter Gommans boven op stond, maar niet gegeven werd. In de 80e minuut de kans om wat aan de score te doen. Joey Valstar gaf de bal mee aan de in de ingevallen Nigel Hendriks. Schuin voor het doel was het een prachtkans om uit te halen, maar hij koos voor een voorzet die niemand bereikte. In de 84e minuut een handsbal in het Dijkse strafschopgebied waar scheidsrechter Gommans wel een penalty in zag. Deze werd benut door UVS en de stand op 0-4 bracht. Pavel maakte in het slotoffensief nog 4-1 van, maar dit was een wedstrijd om gauw te vergeten.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk; Pawel Rubin, Michel van Giesen, Ricardo van der Zijden (-45, Luke Groenenboom), Rico Kok (geel, -62, Nigel Hendriks), Loek Grootscholten (-70, Frank Vellekoop), Leon de Brabander, Tim van der Meer; Lars Ammerlaan, Tom van Veen (A), Joey Valstar.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek