Ruime zege S.V. Honselersdijk in derby tegen Mvv’27
zaterdag 18 februari 2017

S.V. Honselersdijk won de 1e van een tweeluik tegen de andere Westlandse teams in de Topklasse vrij eenvoudig. In Sporthal Hofstede in Maasland was de Dijkse koploper heer een meester en na 0-6 bij rust werd het uiteindelijk 0-8.
S.V. Honselersdijk mistte diverse basisspelers en speelde met een krappe selectie de derby tegen Mvv’27. Zelfs reserve keeper Pieter Blanken trok het gewone oranje wedstrijdtenue aan en speelde meer dan behoorlijk mee. Helaas bekroonde hij zijn optreden niet met een doelpunt. Waar S.V. Honselersdijk destijds in de Sosefhal nog volop aan de bak moest, en na 3 maal op achterstand gestaan te hebben uiteindelijk de wedstrijd met 5-4 naar zich toe trok, ging het nu opmerkelijk gemakkelijk. Al snel werd duidelijk dat er voor Mvv’27 niets in zat, en keeper Rowdy Jansen liet niets toe. Hij haalde voor de 3e maal dit seizoen een “clean sheet” De Maaslanders speelden volgens eigen zeggen hun slechtste wedstrijd ooit. Geen moment werd duidelijk dat de Maaslanders de punten meer dan hard nodig hebben voor de strijd onderin samen met RS en Westlandia. Nicky Brouwer en Kaz van Oostrom-Soede scoorden beiden 3 maal. Marcel Pronk volgde hun voorbeeld 2 maal.

S.V. Honselersdijk is 1 week vrij en dan op vrijdag 3 maart staat de volgende derby op het programma. Om 20:30 uur wordt er dan afgetrapt in de Sosefhal tegen Westlandia.

Winst en verlies Dames S.V. Honselersdijk
Een druk weekje voor de dames van S.V. Honselersdijk. Zij kwamen 2 maal in actie. Eerst op maandag was er weinig eer te behalen in de bekerwedstrijd tegen hoofdklasse koploper Mazzel Stars. In Zoetermeer werd er met 9-0 verloren. Op woensdag stond er weer een competitiewedstrijd op het programma. In de Prinsenstad werd er aangetreden tegen de dames van Delft. Tot 3-3 ging het gelijk op, maar daarna kwamen de Honselse dames op toeren en liepen via een 3-5 ruststand uit naar 3-9. Inge Versteeg scoorde weer 3 maal. Marloes Scholtes en Tamara Kuiper lieten de Delftse keeper 1 maal minder kansloos. Jenny van Steeg en Suus Drankier scoorden beiden 1 keer.

Van der Meer verzekeringen