Trainingskamp Benidorm - Dag 3 | Laarzen en wisselgeld
donderdag 5 januari 2017

Zoals de afgelopen dagen werd iedereen om half 9 verwacht aan de ontbijttafel. Het verbaasde een ieder om te zien dat onze Sjaak verscheen op zijn laarzen. En net als de afgelopen dagen lapte hij hier weer eens de regels aan. Dit keer door vroegtijdig een bord vol te scheppen, zonder te wachten op het gebruikelijke startsein van hoofdtrainer Piet Boon. Wat voor Sinterklaas een koud kunstje is, blijkt voor Piet Boon lastig. Zijn staf in de hand houden. Tot verbazing van Piet en Sjaak werd er, vanuit de normaal gesproken zelf corrigerende groep, niets over gezegd. Niet wetende dat de groep het overtreden van de regels door stafleden, als wisselgeld achter de hand houdt. Succes Piet.

Na het ontbijt begon de groep, gevolgd door de fietsende Jaap Koole, voor de tweede keer deze week aan de wandeling naar het trainingscomplex. De training begon met het conditionele gedeelte geleid door Sjaak. Met name de buikspieroefeningen werden door een ieder erg gewaardeerd. El Presidente is nog steeds naarstig op zoek naar een sixpack en wilde hier ook graag aan mee doen. Beetje jammer dat hij de training daarna weer liet voor wat het was. Na het conditionele en core-stability gedeelte van de training was het tijd voor het voetbaltactische gedeelte. Trainer Piet had een aantal oefeningen uitgezet die goed aansloten op de tactische besprekingen van de dag ervoor. De training werd afgesloten met een scherp partijspel waarbij het plezier bij de mannen er vanaf spatte. Echt ontzettend leuk om te zien.

Na de training was het weer tijd voor latje-trap, waarbij vooral Loek en Thomas erg gebrand waren op revanche. Van de staf boden ook Luc en Lars en Robin van Dijk en "Nee-cobus" de Wijs zichzelf aan om mee te doen aan dit spel. Vooral bij Jacobus hadden velen de nodige vraagtekens. Zou hij een bal überhaupt van de grond af krijgen? Nadat de meeste mannen de bal al lang en breed op de lat hadden gelegd, lukte het ook Robin om de bal op de lat te leggen. Nu was het de beurt aan Jacobus. Na een aantal treurige pogingen, ging hij wederom naar de bal en wat bleek: als hij struikelt, dan gaat de bal richting de lat. Toen hij dat wist, ging hij op herhaling en al struikelend ging de bal per ongeluk op de lat. Zo blij als een kind ontving hij het applaus van de groep, een applaus wat vooral gebaseerd was op stomme verbazing. Nadat Jacobus de lat wist te raken, wist een ieder wat hem te doen stond. Alleen Frank had zijn vizier vandaag niet op scherp staan, waardoor roomie Tim niet eens aan de beurt kwam. Beide mannen hebben als beloning de verantwoordelijkheid over de ballen gekregen. Terug in het hotel nam “the ice man” Lars van Kester de mannen onder zijn hoede en liet de een na de ander het ijskoude zwembad betreden. Alles in het teken van een goed herstel.

Het middagprogramma stond in het teken van de traditionele vreemdelingenbokaal. Vreemdelingen wordt dit jaar gedefinieerd als personen wie voor het eerst meegaan op trainingskamp. Uit het koude Nederland werd door een sympathisant van Jacobus gevraagd om hem alstublieft mee te laten doen, ondanks dat hij niet onder bovenstaande definitie valt. Eenmaal aangekomen op het strand, waar vroegtijdige lunch verlaters het parcours hadden uitgezet, werd duidelijk dat naast Jacobus ook Sjaak helaas onder deelname uit was gekomen (nog meer wisselgeld). Onder belangstelling van vele voorbijgangers, wist het team met aanvoerder Tom van Veen de bokaal binnen te slepen. Dit tot zichtbaar afgrijzen van Dahley alias Stijn le Duc.

Om 19.30 uur was het weer tijd voor het diner wat gevolgd werd door een rustige avond. De laatste mannen zochten om 24.00 uur hun bed op, om morgen tijdens matchday fit voor de dag te komen.

Tot morgen.
Anton