Komende zaterdag Senioren van Honsel Toernooi
woensdag 4 januari 2017

Zaterdag 7 januari wordt er weer gevoetbald op Sportpark De Strijphorst. Naast enkele oefenwedstrijden van diverse jeugdelftallen, zullen de lagere senioren van S.V. Honselersdijk in het jaarlijkse wintertoernooi onderling bepalen wie zich het beste lagere seniorenelftal van de vereniging mag noemen. Uiteraard worden niet alleen de voetballende kwaliteiten van de mannen getest tijdens dit toernooi. Een belangrijk onderdeel van het lagere seniorenvoetbal is natuurlijk de derde helft. Na de voetbalwedstrijden zijn er daarom traditiegetrouw ook in de kantine belangrijke punten te verdienen.

Om 14:00 uur zullen de elftallen voor de eerste keer aan de aftrap verschijnen. Na een poulefase - waarin ieder elftal drie maal een wedstrijd afwerkt - volgen de kruisfinales en daaropvolgend wordt gestart met het programma in de kantine. Voorgaande jaren leerde ons dat het kantinegedeelte garant staat voor een grote lading hilariteit. Zo zal ook dit jaar de quiz niet ontbreken en zijn we benieuwd wat de nieuwe organisatie uit de hoge hoed gaat toveren.

De winnaar van dit toernooi volgt titelverdediger S4 (foto) op, dat vorig jaar glansrijk wist te winnen. De geschiedenis van het Senioren van Honsel Toernooi - in de volksmond ook wel bekend als de Rembrandt Cup (naar de vroegere sponsor vernoemd) - is bijzonder rijk en divers.

Bij de volgende elftallen prijkt 'de oerlelijke cup' op de palmares:
2016: S4 (tegenwoordig ook S4)
2015: S4 (tegenwoordig ook S4)
2014: S7 (tegenwoordig S6 - of zeuven min één)
2013: S5 (tegenwoordig S4)
2012: S7 (tegenwoordig S6 - of zeuven min één)
2011: S4 (tegenwoordig S4)
2010: Geen editie
2009: S6 (tegenwoordig S8)
2008: S6 (tegenwoordig S8)
2007: S5 (tegenwoordig S11)

Op basis van voorgaande edities lijken de mannen van S4 dus ware Cupfighters. Zij zullen echter hevige concurrentie krijgen van eveneens meervoudig winnaars S8 en S6 (zeuven min één) en vermoedelijk ook de jarenlange topfavoriet S5. Zij weten de favorietenrol echter al meerdere jaren totaal niet waar te maken. Daarnaast wacht ook S11 al jaren op een nieuwe eindoverwinning en zijn de (relatief) jonge teams van S7, S9, S10 en S11 wel in voor een stunt. Het beloofd hoe dan ook zeer spannend te worden.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek