Bijzondere ledenvergadering op maandag 19 december
maandag 12 december 2016

Het Bestuur hecht er waarde aan dat de accommodatie van Sport Vereniging Honselersdijk er verzorgd uit ziet en voor iedereen gebruiksvriendelijk is. De afgelopen jaren zijn er diverse investeringen gedaan om dit doel zoveel mogelijk te verwezenlijken. Zo heeft de kantine inmiddels een fikse opknapbeurt ondergaan, is er ledverlichting in de sporthal opgehangen en zijn er afgelopen zomer 3 nieuwe kunstgrasvelden aangelegd. Uiteraard dit alles naast de “kleine” klussen die tussendoor plaatsvinden.

Zoals onlangs in de jaarlijkse algemene ledenvergadering aangekondigd buigt het bestuur zich op dit moment over een renovatieplan met betrekking tot de kleedkamers 5 t/m 16. Vrijwel elke zomerperiode ondergaan de kleedkamers een opknapbeurt, die door onze trouwe vrijwilligers gedaan wordt. De laatste jaren merken we dat het onderhoud van deze kleedkamers alsmede de kosten die hiermee gemoeid zijn toeneemt en deze kleedkamers bijna niet meer op te knappen zijn. Het Bestuur is daarom van mening dat deze kleedkamers volledig gerenoveerd moeten worden, zodat we er met z’n allen weer vele jaren plezier en gemak van kunnen hebben.

Na een periode van oriënteren en inventariseren, worden de ideeën steeds concreter en zijn ze inmiddels weggezet in een renovatieplan met begroting.
Het bestuur is voornemens om in de komende voorjaarsvakantie te starten met het renoveren van 2 kleedkamers. In de tussenliggende periode tot de zomervakantie kunnen de leden ervaringen opdoen met de gerenoveerde kleedkamers. Eventuele kinderziektes kunnen we vervolgens in de zomervakantie voorkomen bij de renovatie van de overige 10 kleedkamers.

Het renoveren van de kleedkamers brengt hoge kosten met zich mee. Omdat het om een bedrag boven de €20.000,- gaat, volgt het Bestuur de statuten op. Hierin staat als artikel 15.5.a het volgende opgenomen:
Het bestuur behoeft eveneens voorafgaand advies van de raad van toezicht alsmede goedkeuring van de algemene vergadering voor het besluiten tot:
Het aangaan van rechtshandeling en het verrichten van investeringen een bedrag of waarde van twintig duizend euro (€20.000,00) te boven gaande.
Jouw mening is hierin dus van belang! Middels het uitbrengen van jouw stem, word je betrokken bij de besluitvorming. Tijdens de bijzondere algemene ledenvergadering vragen we je eerst of je akkoord gaat met de renovatie van de eerste 2 kleedkamers medio maart a.s. Daarna wordt jou de vraag gesteld of het bestuur binnen de gestelde financiële kaders het volledige mandaat van jou krijgt om in de zomerperiode van 2017 de overige 10 kleedkamers te renoveren.

Besluitvorming is alleen mogelijk bij voldoende opkomst. Het bestuur nodigt je daarom van harte uit voor het bijwonen van deze bijzondere algemene ledenvergadering, welke gehouden zal worden op maandag 19 december 2016 om 20:00 uur in de kantine van onze sportaccommodatie, Strijphorst 2 te Honselersdijk.

Alle leden hebben toegang tot de Jaarlijkse Algemene Ledenvergadering. Leden tot 16 jaar brengen in deze vergadering bij iedere stemming telkens 1 stem uit, uit te brengen door zijn wettelijke vertegenwoordiger. Leden van 16 en 17 jaar telkens 2 stemmen en leden van 18 jaar en ouder telkens 3 stemmen. Ereleden en leden van verdienste, die niet tevens gewoon lid zijn, hebben een adviserende stem. Ieder lid is bevoegd zijn stem te doen uitbrengen door een schriftelijk gemachtigd ander lid, dat echter in totaal voor niet meer dan 2 personen stemmen kan uitbrengen.

1. Opening (20.00 uur)
2. Berichten van verhindering
3. Ingekomen stukken
4. Vaststellen agenda