S.V. Honselersdijk zaal 1 doet goede zaken
zondag 4 december 2016

S.V. Honselersdijk herstelde zich knap van de 1e nederlaag dit seizoen in de wedstrijd tegen Multicult vorige week. Op bezoek bij Watergas 2, de nummer 3 van de ranglijst, werd er met 5-7 gewonnen. S.V. Honselersdijk staat voor de weken van de waarheid. De 1e , van in totaal 3 wedstrijden, tegen een van de naaste achtervolgers ging gewonnen. In Gouda nam Honselersdijk een 0-2 voorsprong, maar zag thuisploeg Watergras terugkomen tot 2-2. Watergras zette S.V. Honselersdijk vroeg vast maar in de uitbraak was Honselersdijk doeltreffend. Voor en na rust wist het andere oranje weer een marge van 2 op te bouwen maar wederom was het de Goudse ploeg die terugkwam tot 4-4. Het bleef gelijk opgaan want na de 4-5 voorsprong werd het weer 5-5. Een belangrijk breekpunt in de wedstrijd was een knappe redding van keeper Rowdy Jansen van waaruit S.V. Honselersdijk in de counter wederom de leiding nam met 5-6. Jansen kwam pas in de loop van de 2e helft in de goal daar hij te laat in Gouda arriveerde. Pieter Blanken nam het tot die tijd waar en scoorde ook nog de 2-4. Een verre uitworp van hem werd door de Goudse keeper maar half verwerkt waardoor deze de goal in ging. De winnende 5-7 in de slotfase viel tijdens een man meer situatie vanwege een tijdstraf van de Watergras keeper. Jordy Brouwer en Melvin Vissers scoorden beiden 3 maal voor Honselersdijk. Brouwer was in grootse vorm en vormde met Vissers een doeltreffend koppel.

S.V. Honselersdijk blijft koploper, maar voelt de hete adem van ASW in de nek. De ploeg uit Waddinxveen heeft 2 verliespunten meer, maar ook dat gat kan vergroot worden. Want a.s. woensdag gaat S.V. Honselersdijk op bezoek bij ASW. De Oranjehemden sluiten dit jaar daarna af op vrijdag 16 december om 20:30 uur in eigen Sosefhal tegen TPP 2.
In de dames 1e klasse moesten de dames van S.V. Honselersdijk in eigen huis tegen DSVP. De uitwedstrijd in Pijnacker ging eerder dit seizoen ruim verloren. De Honselse dames hadden het nu ook zwaar, keken 4 keer tegen een achterstand aan, maar wisten uiteindelijk met 4-4 nog 1 punt aan de wedstrijd over te houden. Inge Versteeg was met 2 treffers weer belangrijk voor de Honselse dames. Marloes Scholtes en Marion Kemper waren ook 1 maal succesvol.

ZAALVOETBALSTERS/ZAALVOETBALLERS GEZOCHT VOOR RECREATIEVE TEAMS
Zowel bij de dames als bij de heren is er op diverse niveaus nog de mogelijkheid om in te stromen in een zaalvoetbalteam. Vooral Dames 3 en Heren 4 zijn nog niet helemaal vol en zoeken op korte termijn speelsters/spelers maar ook als keeper ben je welkom!

Wij verzoeken jullie even goed mee te denken naar sportieve dames die wellicht eens mee willen doen in de zaal om te zien hoe leuk zaalvoetbal is. Als we samen nadenken en rond kijken moeten de dames van het 3e ook binnenkort volledig kunnen zijn ! Het hoeven niet eens (zaal)voetballers te zijn. In het verleden zijn er ook diverse dames overgestapt naar het zaalvoetbal die eerst bijv. handbal gespeeld hebben. Help mee zoeken en maak de dames blij! zaalvoetbal@svhonselersdijk.nl

Van Dijk Brouwer Installatietechniek