S.V. Honselersdijk B1 wint van vrouweneredivisionist ADO Den Haag
vrijdag 16 september 2016

In de AD Haagsche Courant editie Westland stond de oefenwedstrijd van B1 tegen de vrouwen van aangekondigd alsof het vrouwenelftal van S.V. Honselersdijk tegen de eredivisionist zou aantreden., maar sinds dit seizoen heeft de club geen vrouwenvoetbalelftal meer. De ‘jongens’ van B-hoofdtrainer Erik van Velden wonnen woensdagavond met 2-1 van de vrouwen bekerhouder, dat dit seizoen in de eredivisie nog ongeslagen en zonder puntverlies is door twee overwinningen op Telstar en SC Heerenveen. De doelpuntenmakers waren Thijs van der Ende en Lars van Wingerden. In de slotfase scoorde Shanique Dessing (Jong ADO Vrouwen) het enige tegendoelpunt.

Plaatsgenoot en ex-jeugdspeler van S.V. Honselersdijk Nadine Noordam was wel als toeschouwer maar niet als speler van de partij! Nadine speelde beide competitiewedstrijden wel de hele wedstrijd uit, maar nam maandag en dinsdag deel aan de eerste selectieactiviteit van het seizoen van Oranje-19 jaar. De tweedaagse trainingsstage werd dinsdagavond afgesloten met een oefeninterland tegen Italië in Weesp. Het werd 0-0. “Ik stond in de basiself en heb 70 minuten gespeeld. Het EK van de zomer in Slovenië heb ik helaas volledig op de reservebank doorgebracht. Ik was weliswaar de jongste speler, maar had wel op speelminuten gerekend. We beginnen nu net weer, dus er zijn ook weer nieuwe kansen.”

Het ‘bloemenmeisje’ Beau Bongaards (haar ouders runnen De Bloemendijk in de Dijkstraat) was gelegenheids- ‘Pupil van de Week’. Beau (S.V. Honselersdijk -11 jaar (E1)) is een talentvolle voetballer en zou in de toekomst wel eens de opvolger van Nadine Noordam, Mandy van Dijk (ex-ADO Den Haag, ex-Oranje-17 jaar, nu Ter Leede (Sassenheim)), Lisa Smeets (ex-Westlands Vrouwenelftal; nu gestopt) en Roos Prins (ex-Districts meidenteam KNVB West II, nu LYRA MA1), die ook bij S.V. Honselersdijk hebben gespeeld, kunnen worden. Ze keek haar ogen uit, ging met Nadine Noordam op de foto en kreeg een wedstrijdbal van ADO Den Haag Vrouwen met handtekeningen van de spelers. Ook kreeg ze een gesigneerde fotokaart met handtekeningen van de speelsters (zie foto’s).

Via ADO Vrouwen kan meer over de oefenwedstrijd worden gelezen.

Condubouw