S.V. Honselersdijk vergeet het af te maken
zaterdag 27 augustus 2016

De 2e bekerwedstrijd op de dinsdagavond werd gespeeld tegen zondag 2e klasser WateringseVeld\GONA. Een technische ploeg die echt op de counter speelt. S.V. Honselersdijk had moeite met de opbouw omdat de thuisploeg zich snel na elke aanval terug trok in eigen verdediging. In de 10e minuut was het slecht ingrijpen op het middenveld, waardoor WateringseVeld razendsnel eruit kwam. Het schot kon nog net via de handen van Izan en de lat gekeerd worden. Toch kwamen de Dijkenaars met direct spel, een aantal keren goed door. Een een-tweetje tussen Nando en Leon, was Nando dicht bij een treffer, maar zijn schot was te zacht. Even later kon Tom van Veen op rechts alleen doorgaan, maar hij werd vastgehouden wat de verdediger een gele kaart opleverde. Halverwege de 1e helft kwam S.V. Honselersdijk ongelukkig op achterstand. Een hoge bal richting Izan werd niet goed beoordeeld door Izan en had WateringseVeld vrije doorgang naar het doel, 1-0. Hierna kreeg S.V. Honselersdijk de overhand, maar werd er voor de rust niet meer gescoord.

De 2e helft kwam S.V. Honselersdijk snel op gelijke hoogte. Tom van Veen werd op rechts goed aangespeeld en met een vlijm scherp schot stond het 1-1. Na 20 minuten in de 2e helft was het natrappen op Tom Lobert en de speler van WateringseVeld werd eruit gestuurd. Met goed aanvalsspel was het eigenlijk wachten op de winnende treffer voor S.V. Honselersdijk. Het lukte niet om de winnende treffer te forceren, daar bij elk schot op het doel altijd wel een voet tussen zat. Trainer Piet zette aan het eind van de wedstrijd alle wissels in, waardoor de organisatie enigszins anders stond. WateringseVeld zag dat er meer ruimte ontstond en maakte daar gebruik van. Vlak voor tijd werd er een doelpunt afgekeurd voor WateringseVeld ,omdat de scheidsrechter al voor een overtreding gefloten had. Maar even later was het toch raak en verloor S.V. Honselersdijk in een redelijke wedstrijd met 2-1.

Opstelling:
Izan Barendse, Tom Lobert (-65 Luke Groenenboom), Ricardo van der Zijden (-75 Michel van Giesen), Marcel Bruggeling (A), Rico Kok, Leon de Brabander, Frank Vellekoop, Tom van Veen, Pawel Rubin (-75 Marcel Duijvestijn), Joey Valstar

Van Dijk Brouwer Installatietechniek