S.V. Honselersdijk streeft naar veilig sportklimaat
woensdag 24 augustus 2016

S.V. Honselersdijk telt op dit moment ruim 900 leden en circa 350 vrijwilligers. Eén van onze uitgangspunten is dat alle leden en vrijwilligers zich veilig voelen binnen onze vereniging, zowel jong als oud. Het bestuur vindt het, samen met de commissie Plezier en Respect, belangrijk om hier aandacht voor te blijven hebben en houden.

Helaas worden we in de media met enige regelmaat geconfronteerd met berichten, waarbij er gesproken wordt over (vermoeden van) seksueel misbruik en/of mishandeling binnen (sport)verenigingen. Veelal zijn kinderen, jongeren en mensen met een verstandelijke beperking hierin het slachtoffer. Uiteraard willen we als vereniging er alles aan doen, om dit soort nare situaties te voorkomen.

Daarom gaan we als S.V. Honselersdijk de volgende stap zetten. We willen jou, als vrijwilliger, net als alle andere vrijwilligers vragen om een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aan te vragen. Hiermee laat de vereniging zien dat ze de veiligheid van haar leden en vrijwilligers serieus neemt.

Onder het motto “Goed voorbeeld doet goed volgen” hebben alle bestuursleden onlangs een VOG aangevraagd en inmiddels ook met succes een VOG ontvangen. Graag zetten we het aanvragen van VOG’s voort binnen onze vereniging. We starten eerst met het aanvragen van VOG’s voor de jeugdtrainers en- leiders. Zij ontvangen dit jaar een mail met de vraag om een VOG aan te vragen.

Uiteraard zijn wij ons ervan bewust dat wij op onze vrijwilligers een verzoek doen wat enige inspanning kost. Echter hopen wij op een ieders begrip en willen je namens het bestuur alvast hartelijk danken voor de medewerking.

Voor meer informatie kun je ook terecht op de webpagina van het NOC NSF.

Sosef & v/d Knaap