Verlies 1e bekerwedstrijd
zondag 23 augustus 2015

Vandaag de eerste bekerwedstrijd tegen de zaterdagtak van Velo. Velo debuteert dit seizoen met een prestatief standaardteam in het zaterdagvoetbal. Het team start in de 4e klasse o.l.v. trainer Edwin Vurens.

Het was voor S.V. Honselersdijk de eerste krachtmeting, na een aantal verdienstelijke oefenwedstrijden. Op het sportcomplex aan de Noordweg, kon men op geduchte tegenstand rekenen. In het begin van de wedstrijd, was het van beide kanten even aftasten. Het warme weer was er ook niet naar om hard uit de startblokken te komen. Een aantal drinkpauzes werd daarom ook ingelast.

Na 20 minuten was het Velo die voor het eerst gevaarlijk werd voor het Dijkse doel. Het schot werd goed gestopt door keeper Tom van Schie en in 2e instantie werd de bal naast geschoten. De 25e minuut was een cruciaal moment in de wedstrijd. Een hoge terugspeelbal werd door de keeper van Velo op de borst genomen. Nando doorzag dat, en plukte de bal weg voor de neus van de keeper, die net de bal wilde wegschieten. Hierbij haalde hij Nando volledig onderuit. De enige straf was, om de keeper de rode kaart te geven en S.V. Honselersdijk een penalty. Maar de zwak leidende scheidsrechter Marce liet tot onze verbazing gewoon doorspelen. Er waren meer kansen voor de dijkenaars. Na een mooie combinatie tussen Roy en Tom van Veen, had Frank bijna de score dicht bij de goalie kunnen openen, maar hij was net te laat bij de bal.

Tweede helft
Na de rust was het over bij de Dijk. Verdedigend rammelde het aan alle kanten. Fout op fout werd er gemaakt, en van die fouten profiteerde Velo. In de 50e minuut werd een hoge bal niet goed beoordeeld, en een Velo speler kon zo op doelman Tom van Schie lopen, en scoorde de 1-0. In de 57e minuut leek S.V. Honselersdijk langszij te komen. Met een bekeken bal stiftte Tim de bal over de keeper en de bal ging via de onderkant van de lat het veld weer in. De bal leek de doellijn te zijn gepasseerd. De terugspringende bal werd alsnog door Nando ingekopt. In eerste instantie floot scheidsrechter Marce voor een doelpunt, maar op advies van de grensrechter werd het doelpunt afgekeurd wegens buitenspel.

In de 60e minuut een vrije trap voor S.V. Honselersdijk op het doel van Velo. De bal werd uit de doelmond weggewerkt, en Velo kwam er razend snel uit. De organisatie was ver te zoeken bij de Dijkenaars. Velo kon ongehinderd richting doel van Tom van Schie gaan, en scoorde de 2-0. In de 65e minuut mochten Lars Ammerlaan en Thomas Ros hun debuut maken in het eerste elftal. Het laatste kwartier probeerde trainer Piet Boon wat extra druk te geven, door achterin 1-op-1 te spelen. Kansjes kwamen er wel, maar er kon toch niet vermeden worden dat Velo nog een keer kon scoren. De eindstand werd dan ook 3-0 .

A.s. dinsdag komt, voor de 2e bekerwedstrijd, Quintus op bezoek. De wedstrijd begint om 20:00 uur

Opstelling
Tom van Schie, Nigel Hendriks (-65 Thomas Ros), Michel van Giessen, Marcel Bruggeling (A) (-80 Ricardo van der Zijden), Tom Lobert, Marcel Duijvesteijn (-65 Lars Ammerlaan), Frank Vellekoop, Tim van der Meer, Roy Steekelenburg, Tom van Veen, Nando Kok

Door: Jan de Brabander