Thomas Ros & Lars Ammerlaan debuteren in S.V. Honselersdijk 1
maandag 24 augustus 2015

(S.V.) Honselersdijk beleefde een bewogen zomer. Tragisch dieptepunt was het overlijden van de eerstejaars selectiespeler Jim van Holstein, waarvoor zaterdag voorafgaande aan alle (jeugd)bekerwedstrijden uiteraard een minuut stilte in acht werd genomen. Op zo’n moment is voetbal maar bijzaak.

Gelukkig is er ook positief nieuws te melden. Zo is daar de meest opmerkelijke transfer maar desondanks geruisloze terugkeer van Tom van Veen, die ruim 5 jaar bij ADO Den Haag voetbalde en zich een jaar profvoetballer van Jong ADO Den Haag mocht noemen. Zijn officiële (beker)debuut zaterdag tegen en bij VELO (za.) in Wateringen ging weliswaar met 3-0 verloren, maar met de komst van Van Veen heeft hoofdtrainer Piet Boon wel een kwaliteitsimpuls aan zijn spelersgroep kunnen toevoegen. In het laatste kwart van die wedstrijd liet Boon ook Thomas Ros (vorig jaar A1) en Lars Ammerlaan (vorig jaar 3e elftal) debuteren. Voor Ros een speciale wedstrijd, want zijn vader Simon (ex-eerste elftalspeler) en zijn moeder Sylvia waren de gelukkige getuigen van het debuut van hun zoon. Beide ouders kampten recent met gezondheidsproblemen, maar kruipen gelukkig gestaag uit het symbolische dal. Deze opkikker kon het gezin dan ook goed gebruiken.

Overigens mag in deze ‘goed nieuws gelegenheidsrubriek’ de naam van onze woelende (kantine)vrijwilliger Dirk Noordam niet ontbreken. Ook hij kampte deze zomer met gezondheidsproblemen. Op vakantie in Noorwegen met zijn vrouw werd hij onwel, waarna operatief ingrijpen in het ziekenhuis van Bergen noodzakelijk was. Ook hij is flink aan de beterende hand. Zaterdag stond hij gelukkig weer op De Strijphorst een helft langs de lijn om de verrichtingen van zijn kleinzoon Wietse in het C1-elftal van zijn zoon en C-hoofdtrainer Marcel te kunnen bekijken (1-1 tegen MVV’27). Daarnaast maakte zijn kleindochter Nadine (ex-S.V. Honselersdijk) vrijdag als spelverdeler haar officiële (basis)debuut in de vrouwen eredivisie bij ADO Den Haag. Thuis in het Kyocera Stadion was landskampioen FC Twente een maatje te groot (0-2), maar was Nadine de jongste van de 22 speelsters op het veld.

Foto’s:
Tom van Veen, Thomas Ros en Lars Ammerlaan in actie tegen VELO (za.) (foto’s: Alexander Wagener).

Nadine Noordam in actie voor ADO Den Haag (archieffoto: Alexander Wagener).

jem-id