De bal rolt weer
woensdag 12 augustus 2015

De eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen begon op het zonovergoten sportpark van VDL. Afgelopen week is er hard getraind. Het zonnige weer van vandaag, viel voor de meeste spelers nogal zwaar op het dak. De extra drinkpauzes gaven de spelers nog een beetje lucht.

Eerste helft
Voor Rico begon het nieuwe seizoen bijzonder slecht. Na 7 minuten werd hij al vervangen wegens een blessure. In het begin gaf S.V. Honselersdijk goed tegenstand tegen 2e klasser VDL. Vooral nieuwkomer Tom van Veen (foto 2) liet zich gelijk gelden. In de 15e minuut kwam hij als winnaar uit de strijd, na een stevig duel met zijn directe belager. Richting doel was nog een heel eind, maar hij schudde 2 spelers van zich af en alleen voor de keeper maakte hij zijn 1e doelpunt voor de Dijk, 0-1.

Even later weer een actie van Tom, en hij liet een knappe voorzet los. Bryan kwam goed in en knikte de bal in de touwen, 0-2. VDL was even geschrokken maar kwam goed terug. Keeper Izan Barendse redde een aantal keren knap, maar kon niet voorkomen dat VDL vlak voor rust op gelijke hoogte kwam.

Tweede helft
Na de rust was het VDL die het betere van het spel had. In de 50e minuut redde Izan nog een inzet van VDL, maar de afgeslagen aanval werd daarna feilloos ingeschoten, 3-2. S.V. Honselersdijk had moeite met de opkomende middenvelders van de thuisclub, die steeds vaker opdoken in de buurt van het strafschopgebied. De ruimte tussen de linies waren te groot, zodat S.V. Honselersdijk geen grip op het middenveld kon krijgen. Het mocht van geluk spreken dat de achterstand niet verder op liep.

Een kwartier voor tijd ging S.V. Honselersdijk wat meer vooruit voetballen, waardoor toch een aantal kansen ontstonden. In de 40e minuut wist Tom van Veen een uitgelezen kans niet te verzilveren, maar daarna was het wel raak. Leon werd op maat in de diepte aangespeeld en alleen voor de uitkomende keeper van VDL probeerde hij te lobben, maar de bal belandde op de lat (foto 4). De bal kwam voor de voeten van de attent reagerende Bryan, hij bracht de stand op gelijke hoogte, 3-3.

Dit was tevens de eindstand.

Aanstaande dinsdag begint voor de 3e maal het NOVER toernooi op sportpark ’’de Strijphorst’’. S.V. Honselersdijk 1 en 2 spelen dan tegen Quintus om 19:30 uur.

Opstelling
Izan Barendse, Tom Lobert, Marcel Bruggeling (A) (-60 Michel van Giessen), Michel van Giessen (-25 Ralph Heskes), Rico Kok (-7 Rubin Pavel), Leon de Brabander (-30 Nando Kok), Marcel Duijvesteijn, Frank Vellekoop, Nick Peeters (-60 Leon de Brabander), Tom van Veen, Bryan de Brabander

Door: Jan de Brabander

jem-id