S.V. Honselersdijk slaat 2e helft toe
maandag 30 maart 2015

Na de prima overwinning van verleden week tegen TAC’90 leverden de mannen van Piet Boon wederom een stunt, door het op de 2e plaats staande DUNO, in eigen huis met 2-1 te verslaan. DUNO was aan een goede reeks bezig en had 5 wedstrijden op rij gewonnen, maar daar kwam vandaag abrupt een einde aan.

Eerste helft
DUNO is thuis bijna onverslaanbaar. Alleen KMD wist hier een overwinning te behalen. Het was DUNO die het initiatief nam. Het eerste kwartier was dan ook voor de thuisploeg. De fysiek sterke ploeg zette de Dijkenaars vast op eigen helft. Hachelijke momenten voor het doel van keeper Tom van Schie, werden ter nauwer nood opgelost, door de bal hard weg te rammen.

In de 13e minuut kwam S.V. Honselersdijk goed weg. Een verkeerde terugspeelbal leidde er toe dat DUNO de eerste goede kans kreeg. De inzet werd half gestopt, door de op tijd uit zijn doel komende keeper Tom van Schie. Rico was goed meegelopen om de bal alsnog voor zijn tegenstander weg te schieten. Nadat de storm geluwd was bij de tegenstander, lukte het S.V. Honselersdijk bij het doel van de tegenstander te komen. Een aantal corners was het gevolg. Maar de slordig genomen corners liepen op niets uit. Het was aan de linkerkant waar de ruimte lag, en Rutger kon een aantal keren sterk op komen. In de 18e minuut leverde hij een voorzet af, die keeper Jeffrey van Vliet niet klemvast had. Pawel reageerde hier goed op en legde de bal terug op Nando. Een uitgelezen kans voor Nando, maar helaas schoot hij de bal over. In de 38e minuut leek een aanval van DUNO op niets uit te lopen. Randje strafschopgebied pikte Marcel Duijvesteijn de bal op. De in zijn rug staande scheidsrechter Doorduin oordeelde dat Marcel de bal met zijn hand beroerde, en wees naar de stip.

Topscoorder Paul Droppert van DUNO wist dit buitenkansje te verzilveren, 1-0 (foto 2). In de 40e minuut moest Rutger het veld geblesseerd verlaten. Uit een afgeslagen aanval pikte Rutger de bal goed op, maar werd boven op zijn enkels geraakt. Rood was eigenlijk op zijn plek, maar scheidsrechter Doorduin haalde slechts geel uit zijn borstzak.

Tweede Helft
De 2e helft kwam S.V. Honselersdijk sterker voor de dag. Met name de verdediging bleef goed overeind. DUNO speelde, gedragen door de wind, vaak de lange bal, wat weinig problemen gaf voor de verdediging. Ook van enig opbouw bij de dijkenaars was weinig sprake, maar de lange ballen stichtten toch meer onrust bij DUNO. In de 14e minuut was het S.V. Honselersdijk die er dreigend uit kwam. In het nadeel van de ploeg, floot Scheidsrechter Doorduin echter deze aanval af, wegens praten van de tegenstander. Uit deze genomen vrije trap leek de bal over de achterlijn van de tegenstander te gaan, echter Marcel Duijvesteijn hield de bal knap binnen en legde de bal terug op de inkomende Ralph. Met een vlijmscherp schot liet hij keeper Jeffrey van Vliet kansloos, 1-1. Dit was een morele opsteker voor de ploeg van Piet Boon en gaf de ploeg meer zelfvertrouwen.

Met nog een half uur te gaan, voelde de ploeg dat er meer in zat. Met de inbreng van de teruggekeerde Morad had de Dijk een goed aanspeelpunt in de voorhoede. De druk werd nu gelegd op de helft bij DUNO. Echter DUNO wist nog van geen wijken, en echte scoringsmogelijkheden deden zich nog niet voor. De ploeg moest zelfs attent zijn op de uitvallen van DUNO. De wedstrijd leek het zoveelste gelijke spel voor de dijkenaars te worden. Op zich geen slecht resultaat maar gezien de ranglijst zou bij overwinning, S.V. Honselersdijk meer afstand nemen van de onderste ploegen. In de 38e minuut ontdeed Nando zich van zijn tegenstander. Uit een combinatie met Frank werd de bal goed voorgegeven, waarop Nick goed voor zijn tegenstander kwam. Zijn kopbal verdween via de paal en vuisten van keeper Jeffrey van Vliet in het doel, 1-2. De laatste minuten van de wedstrijd een alles of niets poging van DUNO. Gevaarlijk waren nog de verre inworpen van DUNO speler Jordan Rolvink. Deze reikten tot ver in het strafschopgebied, maar de verdediging van S.V. Honselersdijk hield tot het einde stand. Opgelucht konden de handen omhoog na het laatste signaal van de goed fluitende scheidsrechter Doorduin.

Zaterdag 11 april is de eerste volgende wedstrijd en wel thuis tegen kampioenskandidaat KMD. Mocht KMD zaterdag zijn inhaalwedstrijd winnen tegen Naaldwijk, dan is zaterdag 11 april de kampioenswedstrijd tegen S.V. Honselersdijk.

Opstelling:
Tom van Schie, Rico Kok, Marcel Bruggeling (A), Tom Lobert, Rutger Opperman (-44, Michel van Giessen), Frank Vellekoop, Marcel Duijvesteijn, Nick Peeters, Pawel Rubin (-70, Morad Naimi), Nando Kok

Door: Jan de Brabander

Het verslag van "DUNO-zijde" leest u hier.

Van der Meer verzekeringen