Honselersdijk ontvangt Feyenoord
donderdag 19 juni 2014

Jubilaris Honselersdijk kreeg de eerste oefenwedstrijd van Feyenoord op sportpark De Strijphorst in de schoot geworpen. Op 28 juni start Fred Rutten de voorbereiding in het Westland. De Rotterdammers namen zelf het initiatief, omdat de traditionele broederstrijd tegen SC Feyenoord gedwongen werd geschrapt wegens twee andere grote evenementen in Rotterdam op die dag. Honselersdijk is er verguld mee.

De benodigde vergunningen zijn inmiddels binnen en ook de lokale horeca in het dorp kan gerust zijn. Na afloop van de wedstrijd is er wel tijd vrij voor een derde helft, maar zullen er geen grote schermen worden opgesteld om het WK te volgen. Organisatorisch komt er heel wat voor kijken voordat scheidsrechter Cor van Elswijk om 15.00 uur voor de aftrap fluit. Ab van Dijk, directeur Bedrijfsvoering van Honselersdijk, weet er alles van. Hij kreeg medewerking van Flora Holland, waar vrij kan worden geparkeerd. Het eigen parkeerterrein is beschikbaar voor sponsors, de spelersbus en media.

Feyenoord is hofleverancier voor Oranje in Braziliƫ. Van Dijk: Toch zijn er inmiddels 1300 kaarten verkocht. We laten staantribunes plaatsen, dus er is ruimte voldoende. De wedstrijd leeft enorm op de club. Ik las dat Ronald Koeman als nieuwe trainer van Southampton voornemens is om Lex Immers en Graziano Pelle vast te leggen. Dat mag van mij nog wel even duren, want dat zijn toch publiekstrekkers.

Ter voorbereiding op de wedstrijd werkt Honselersdijk twee extra trainingen af op 24 en 26 juni. Frank van Zijl neemt de honneurs waar van hoofdtrainer Piet Boon, die een dag eerder vertrekt naar Kreta. Honselersdijk had in het jubileumjaar graag promotie naar de tweede klasse gevierd, maar miste de slag in de finale van de nacompetitie. De ingelaste wedstrijd tegen Feyenoord wordt gezien als bonus naast de geplande jubileumactiviteiten.
Morad Naimi, Kenan Muminovic en Jeroen Vogels maken deel uit van de selectie van de thuisclub, hoewel het trio in het nieuwe seizoen niet meer beschikbaar is. Boon: Zie het maar als dank voor bewezen diensten.
Tim van der Meer (19), gekozen tot Talent van het Jaar, is eveneens van de partij. Hij miste in zijn eerste jaar bij de senioren geen enkele wedstrijd. Hij vindt het super want Feyenoord is ook zijn cluppie. Iedereen heeft er zin in.

HANS BOS
HONSELERSDIJK