Onverdiende nederlaag voor eerste elftal op bezoek bij DSO
maandag 28 november 2022

Het lijkt erop dat het eerste elftal van S.V. Honselersdijk momenteel in de hoek zit waar de klappen vallen. Althans, wat betreft de competitiewedstrijden. Midweeks werd er met penalty's gewonnen in de bekerwedstrijd tegen competitiegenoot Wippolder, maar afgelopen zaterdag had het elftal van trainer André Lourens pech op bezoek bij DSO.

In Zoetermeer kwamen de oranjehemden, die in het blauwe uittenue op het veld verschenen, in de eerste helft terecht op een 0-1 voorsprong. Het was Max van der Kraan die knap binnen wist te koppen en hiermee een verdiende voorsprong afdwong. Helaas werd de voorsprong niet vastgehouden tot aan de rust, door een twijfelachtig doelpunt van de thuisploeg zochten de elftallen met een 1-1 stand de kleedkamers op voor de theepauze.

Het spelbeeld van de tweede helft was een drukkend S.V. Honselersdijk dat enkele kansen af wist te dwingen. Nadat de vrouwelijke scheidsrechter van dienst niet floot voor een penalty bij een overtreding op Brian Valstar, was het de ploeg van André Lourens die de deksel op de neus kreeg. Eén van de weinige kansen in de tweede helft van de gastheren werd direct omgezet in een doelpunt: 2-1 voor DSO.

Helaas wist de Honselse formatie de achterstand niet meer om te buigen, zelfs het tot spits promoveren van Nigel Hendriks en het inbrengen van Tom van Veen en Luke Groenenboom had geen effect meer op de einduitslag. Komend weekend gaat S.V. Honselersdijk op eigen veld voor de herkansing, Forum Sport is op Sportpark de Strijphorst de eerstvolgende tegenstander.

Tot komende zaterdag!

Opstelling: Quinten van der Helm, Brent Gardien, Nigel Hendriks, Vince van Hagen, Max van der Kraan (geel), Joey Valstar (A), Youri Riepe, Nick van der Kraan (Luke Groenenboom), Ben Wagener (Tom van Veen), Brian Valstar (Michel van Giesen), Steyn de Bruijn

Foto's: Koos Ophorst

Van Dijk Brouwer Installatietechniek