Uitnodiging voor alle ouders en vaste medewerkers die bardienst draaien
donderdag 17 november 2022

Sta jij achter de bar en wordt er vóór 13.00 uur een biertje besteld? Komt er iemand Bacardi kopen, terwijl je ziet dat hij al flink aangeschoten is? Zie jij een ouder een paar kannen bier bij jongeren onder de 18 jaar op tafel zetten? Dan zijn dat lastige situaties hoe je hier als barvrijwilliger mee om kunt gaan.

Om je handvatten te geven, bieden we jou op dinsdag 22 november 2022 een ‘Instructie Verantwoord Alcoholschenken (IVA)’ aan.

Hiermee willen we de kennis van jou als niet-professionele barvrijwilligers vergroten, denk aan feiten over alcohol, relevante wetgeving, alcoholgebruik door jongeren en het voorkomen van incidenten. Op een interactieve wijze zal een instructeur de regels en veel voorkomende situaties bespreken. Ook is er ruimte om een casus in te brengen of vragen te stellen.

Als vereniging zien we graag dat alle barvrijwilligers de regels rondom verantwoord alcoholschenken kennen, daarom stellen we het op prijs als je bij deze instructie aanwezig bent.

Na afloop ontvang je een certificaat en sluiten we af met een hapje en een drankje.

Wanneer: Dinsdag 22 november 2022
Starttijd: 19.45 uur inloop, 20.00 uur aanvang
Eindtijd: 21.30 uur
Waar: In de kantine van S.V. Honselersdijk

Om een inschatting te maken van het aantal aanwezigen, wil ik jullie vragen om je vooraf bij mij aan te melden. Dit kan via directie@svhonselersdijk.nl

We hopen dat we op jouw aanwezigheid kunnen rekenen.
Tot dan!

Namens de barcommissie: Henny Ammerlaan, Marjo Middelburg, Bianca Zwinkels en Ab van Dijk

Sosef & v/d Knaap