S.V. Honselersdijk O23 voortvarend uit de startblokken tegen VV SEP O23
donderdag 17 november 2022

Net als 3 weken geleden speelde S.V. Honselersdijk O23 afgelopen dinsdagavond een thuiswedstrijd. Dit keer tegen VV SEP O23. De wedstrijd selectie bestond uit spelers vanuit de senioren selectie aangevuld met jeugdspelers Annouar El Massoudi (JO19), Matt van Os (JO19) en Djehnairo Holder (JO17). Voor de laatste 2 genoemde spelers ruimde trainer Jasper Steringa een basisplaats in.

Zoals opgenomen in de verslagstitel schoot S.V. Honselersdijk O23 voortvarend uit de startblokken. Met een betere voorbereiding van het leidersduo Max Onings en Alex Voskuil had er binnen 10 minuten 3-0 op het scorebord kunnnen staan. Helaas bleef de scorebord uit, maar de tussenstand was weldegelijk 3-0. In de 4de minuut was het Bas van der Voort die uit een vrijtrap van de jonge aanvoerder Daan van Eslwijk, achter zijn standbeen de 1-0 voor zijn rekening nam. In minuut 10 was het de jongste speler op het veld in de persoon van Djehnairo Holder die vanuit een dieptepass van Jorne Persoon de bal (on)bewust vanaf links met een diagonaal schot achter de Delfse goalie werkte. In de 10de minuut werd spits Bas van der Voort over de grond ingespeeld om vervolgens te draaien en Rob van Veen aan de rechterkant diep te sturen. Rob van Veen bediende de meegelopen Djehnairo Holder bij de 2de helft die onberispelijk de 3-0 en zijn tweede doelpunt van de avond binnenschoot.

Met dit flitsende begin beloofde het een doelpuntrijke wedstrijd te worden. Echter VV SEP O23 herpakte zich enigszins. S.V. Honselersdijk bleef de wedstrijd domineren en toonde goed voetbal voornamelijk op de helft van de gasten uit de Prinsenstad. VV SEP O23 kwam er een paar keer uit vooral via de nummer 11 die in fases een kwelgeest kon zijn voor de Honselse verdediging, maar weinig medestanders kon vinden bij zijn teamgenoten. In de 40ste minuut een onoplettendheid en miscommunicatie tussen het verdedigende centrale duo Matt van Os en Jorne Persoon, wat ervoor zorgde dat de Delftse spits een vrije doortocht richting keeper Barry Botman dreigde te krijgen vanuit een verdwaalde bal naar voren. Echter Jorne wist de spits in te halen en bracht hem middels een schouderduw uit balans. De scheidsrechter kende VV SEP O23 een vrijetrap toe, maar hieruit ontstond geen gevaar.

De tweede helft bleef het spelbeeld ongewijzigd. Nog steeds een dominant S.V. Honselersdijk zonder echt tot grote kansen te komen. Toch waren het de Delftenaren die in de 50ste minuut de 3-1 maakte. Trainer Jasper Steringa bracht zijn 3 verse wissels in de 60ste minuut in het veld, waaronder debutant en JO19-1 aanvaller Annoar El Massoudi. Het laatste half uur verliep een beetje rommelig en begon het zware veld zijn tol te eisen. In de 80ste minuut was het Brent Gardien die met een afstandsschot nog probeerde iets te forceren, maar niet kon voorkomen dat de 3-1 stand ook de eindstand bleef.

In de kleedkamer toonde trainer Jasper Steringa zich een tevreden man en concludeerde dat er wederom 3 punten konden worden bijgeschreven. Hiermee staat S.V. Honselersdijk O23 bovenaan de Poule B van de Delfse Beloften Competitie (http://www.delfsebeloftencomp.nl). Op dinsdagavond 13 december speelronde 4 met een uitwedstrijd tegen OLIVEO om 20.15 uur.

Opstelling: Barry Botman, Brent Gardien, Matt van Os, Jorne Persoon, Nick Duijvestijn (-60 Rick Grootscholten), Daan van Elswijk (A), Ben Wagener, Stijn Hofland, Rob van Veen (-60 Bart van der Ende), Bas van der Voort, Djehnairo Holder (-60 Annouar El Massoudi)

Tekst: Marcel Bruggeling
Foto’s en video’s: Jan van Marrewijk