S.V. Honselersdijk JO19-1 wint overtuigend 3e competitiewedstrijd
dinsdag 15 november 2022

Afgelopen zaterdagmiddag stond om 14:30 uur voor S.V. Honselersdijk JO19-1 de thuiswedstrijd tegen MVV’27 JO19-1 op het programma. Op een zonnig Sportpark De Strijphorst was het vlaggenschip van onze jeugdafdeling extra gemotiveerd om de 3 punten in eigen huis te houden. De aan de staf toevoegde Bas Bimmel had afgelopen donderdagavond de spelers beloofd dat na 4 winstpartijen achterelkaar, de spelers zijn groene voetbalschoenen oranje mogen spuiten. Altijd goed om een extra impuls te geven in competitieve vorm.

Zoals jullie inmiddels wel weten werkt de JO19, naar analogie van de senioren selectie, met 1 groep voor 2 elftallen. Dit blijkt ook wel uit het bijzondere feit dat de van een operatie herstelde hoofdtrainer Roy Jansen, deze wedstrijd zijn 25ste speler zal inzetten in de JO19-1. Dat de JO19 sectie 1 groep is zal zich later in dit seizoen ook gaan uitte in uniforme kleding. Alleskunner en clubman Richard Zwinkels is de afgelopen maanden druk bezig geweest om dit realiseren. Complimenten hiervoor en zodra iedereen in het nieuw gestoken is zullen wij hier op de website bericht over doen.

Wedstrijd
S.V. Honselersdijk begon de eerste helft met goed voetbal zonder echt tot grote kansen te komen. De kernmerkende afwachtende speelstijl van MVV’2 liet hier in eerste instantie ook weinig ruimte toe. Onder aanvoering van de coachende centrale verdediger Yazan Orabi werd er vanuit een verzorgde opbouw naar ruimte en het middenveld gezocht. In de 13de minuur reikte S.V. Honselersdijk tot het strafschopgebied van de Maaslanders. Op randje 16 greep de MVV’27 verdediger onreglementair in en kende de scheidsrechter S.V. Honselersdijk een vrije trap toe. Dit bleek voor Scot van der Ende een koud kunstje om deze kans om te zetten in een doelpunt. Met een mooie vrijtrap noteerde Scot de 1-0 op het door Björnn van Holstein bestuurde scorebord. Hierna volgde een rommelige fase met spaarzame momenten van opwinding. In de minuut 40 speelde verdediger Kay Gardien (on)bewust aanvaller Annouar El Massoudi in de voeten in het 16 meter gebied met zijn rug naar het doel. Annouar draaide knap weg bij zijn directe tegenstander en schoot feilloos de 2-0 binnen met links. In de 42ste minuut kreeg MVV’27 een goede kans. Na balverlies op het middenveld kregen de Midden-Delflanders de gelegenheid om een aanval op te zetten. Een mooie diepte pass vanuit het middenveld naar de rechteraanvaller die met een lage voorzet richting 2de paal een assist dacht te geven. Gelukkig voor de oranjehemden miste de aanvaller in de kenmerkende duocolore volledig de bal.

In de tweede helft lag wederom het initiatief bij de Sportpark De Strijphorst bewoners. Het spel vond zich voornamelijk plaats op de helft van de gasten en leek er weinig inspanning gevraagd te worden van vlagger Michel de Lamboy. In de 58ste minuut een goede kans voor opkomende back Justin van Luijk die een mooie voorzet van de andere back Kay Gardien over het doel lepelde. De oranjehemden maakte een goede fase door en het was wachten op een uitbreiding van de score. Dit gebeurde dan ook in de 67 en 69 minuut. Beide doelpunten kwamen voor rekening van veelvraat Annouar El Massoudi. Na goed collectief drukzetten was het de goed ingevallen Alain de Lamboy die samen met Annouar El Massoudi de Maaslandse verdeding de bal ontfrutselde dichtbij het doel. Annouar gunde in eerste instantie een scoringsmogelijkheid aan Kay Gardien. Zijn schot werd geblokt waarna de bal bij Scot van der Ende belandde die de assist gaf op Annouar en zijn 2de doelpunt van de wedstrijd maakte. Nog geen 2 minuten later in de 69e minuut was het wederom Annouar die middels een penalty de 4-0 noteerde, nadat er een overtreding was begaan op Alain de Lamboy. De penalty werd niet overtuigend ingeschoten maar via de keeper bolde het net wel op. Van Annouar’s juichen straalde de opluchting af. Vanaf dit moment besloot MVV’27 agresiever te gaan spelen en liet S.V. Honselersdijk zich afbluffen. Mark Zwinkels moest 2 keer knap redding brengen in de 84e en 86e minuut en weerhield MVV’27 van een doelpunt. Helaas lukte dit alsnog en werd de eindstand bepaald op 4-1.

De 2de winstpartij na 3 wedstrijden zorgt ervoor dat S.V. Honselersdijk op dit moment te vinden is op de 2de plaats op de ranglijst. Het feestje werd gevierd in de kleedkamer en de winst werd gekscherend toegekend aan het “Bas Bimmel”-effect. Laten we hopen dat hij na komende 3 wedstrijden te aanschouwen is in overgespoten oranje voetbalschoenen!

Opstelling: Mark Zwinkels, Kay Gardien, Yazan Orabi, Finn Strik (-64 Milan Aarse), Justin van Luijk, Matt van Os (A) (-78 Sam Gardien), Sam Gardien (-62 Dion van Adrichem), Scot van der Ende, Pepijn van Winden (-57 Alain de Lamboy), Bas van Elswijk (-62 Winston van Luijk), Annouar el Massoudi (-78 Finn Strik)

Tekst: Marcel Bruggeling

Van Dijk Brouwer Installatietechniek