S.V. Honselersdijk verdiend onderuit bij VUC
maandag 14 november 2022

S.V. Honselersdijk voetbalt gedurende het begin van de competitie niet constant genoeg. Ook vandaag speelden een aantal spelers onder hun normale niveau. De scherpte ontbrak en veel duels werden verloren. S.V. Honselersdijk verloor dan ook terecht met 4-2 tegen VUC.

Vol goede moed trok de trouwe schare supporters van S.V. Honselersdijk naar Sportpark 't Loo in Voorburg om de mannen van Andre Lourens aan te moedigen. Volop in het zonnetje werd vanaf de prachtige nostalgische tribune de wedstrijd gadegeslagen. Na de knappe overwinning vorige week op Die Haghe was het zaak om hier tegen VUC ook de punten op te halen. Maar dan moet je dat gelijk na de aftrap laten zien, door met z'n allen ervoor te gaan. Dat hebben ze vooral voor de rust nagelaten. VUC zette direct S.V. Honselersdijk met de rug tegen de muur. In de 3e minuut was VUC dichtbij de eerste treffer nadat een vrije trap van Melvin Vissers door Jordy Brouwer maar net naast gekopt werd. Ook Jessy Nauman kreeg even later een uitgelezen kans, maar hij schoot hard naast. De Dijkenaars speelden de thuisploeg daarbij wel in de kaart door veelvuldig balverlies te lijden. Ook lukte het de ploeg van Lourens zelden om onder de druk van VUC uit te spelen. In de 16e minuut had het een kleine kans om op voorsprong te komen. Tom van Veen werd aangespeeld door Youri Riepe in het strafschopgebied, maar zijn uithaal werd prachtig gered door keeper Nick Hasper. Na 20 minuten viel de verdiende 1-0 voor VUC. Het was Jessy Nauman die op links wegdraaide bij Max van der Kraan en met links de bal in de kruising schoot, 1-0. Het bleef onrustig in de verdediging van S.V. Honselersdijk. In de 27e minuut was het weer geklungel in de Dijkse verdediging waar Jordy Brouwer gebruik van maakte en de 2-0 maakte. Het had nog erger kunnen worden voor de rust nadat Keefer Vermeulen vrij op links voor kon geven op Jessy Nauman maar Michel van Giesen maakte er net nog een corner van.

De 2e helft vond VUC het allemaal wel goed en begon de wedstrijd al een beetje te vertragen, maar scheidsrechter Arjan Verhoeve trad goed op door gelijk Melvin Vissers een gele kaart te tonen. S.V. Honselersdijk drong de 2e helft wel aan maar VUC hield de linies goed gesloten. In de 67e minuut was Steyn de Bruijn dicht bij een treffer nadat hij zijn tegenstander uitkapte, maar keeper Nick Hasper wist hem van het scoren af te houden. S.V. Honselersdijk nam risico’s en dat werd in de 69e minuut afgestraft. Ennis Akona wist ongehinderd op te rukken en zijn voorzet werd binnen gekopt door Jordy Brouwer, 3-0. Gelijk hierna wist S.V. Honselersdijk tegen te scoren. Het was Steyn de Bruijn die randje buitenspel door mocht gaan en voor gaf op Vince van Hagen die de 3-1 maakte. Niet veel later zorgde Jessy Nauman dat de marge weer groter werd en hij scoorde de 4-1. In de 79e minuut was Steyn de Bruijn doorgebroken, maar werd onderuit gehaald in het strafschopgebied. Luke Groenenboom benutte de strafschop, 4-2. De druk werd opgevoerd op de defensie van VUC maar gescoord werd er niet meer.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Nigel Hendrix, Vince van Hagen, Michel van Giesen (geel,-77, Kevin Bogaards), Max van der Kraan, Nick van der Kraan (geel), Youri Riepe, Lars Ammerlaan (-46 Luke Groenenboom, Joey Valstar, Steyn de Bruijn, Tom van Veen (A,-85 Ben Wagener)

Verslag & foto's: Koos Ophorst

Van Dijk Brouwer Installatietechniek