S.V. Honselersdijk JO17-1 verspeelt onnodig 0-3 voorsprong
maandag 26 september 2022

Afgelopen zaterdag speelde de JO17-1 haar 3de bekerwedstrijd in Maasdijk tegen de gelijknamige voetbalvereniging. Vanaf dit seizoen zijn we bij S.V. Honselersdijk bezig om de jeugdopleiding nog meer aan te laten sluiten op het senioren selectie voetbal. Door dezelfde speel- en werkwijze te hanteren in de jeugd zullen de jeugdspelers die uiteindelijk doorstromen nog beter inpasbaar zijn.

De seizoensvoorbereiding begon met de afstemming tussen de nieuwe JO17 hoofdtrainersduo Mitchell Vlielander en Lars Middelburg en onze conditie- en hersteltrainer Sjaak Brunt op het fysieke en conditionele gebied. Met een zomer loopschema werden de speler fit aan de start van de voorbereiding verwacht wat getoetst werd met een conditietest, welke in oktober zal worden herhaald. Daarnaast wordt er van het trainerduo verwacht dat zij de spelers opleiden om aanvallend en attractief pressievoetbal te spelen in een 1-4-3-3 formatie met de punt naar achteren op het middenveld. Deze speelwijze wordt al vanaf het seizoen 2011-2012 gehanteerd bij de senioren selectie, wat mede geleid heeft tot de grootste club successen. Meest recente succes is het behalen van de halve finale in de nacompetitie naar de hoofdklasse door ons vlaggenschip.

Met deze opdracht is de JO17-1 voortvarend aan de beker competite gestart met 2 winstpartijen. Voor de 3de wedstrijd werd er afgereisd naar de Maasdijk. Een ploeg welke met veel inzet en fysiek spel het tegenstanders heel lastig kan maken.

De eerste helft stond in groot contrast met de tweede. Het vele balverlies was toonaangevend voor het slordige spel. Desondanks kwam SV Honselersdijk op een 0-2 voorsprong. Vanuit goed combinatiespel werd Djehaireo Holder bereikt die de inglijende Maasdijkse verdediger het bos instuurde en vervolgens de 0-1 maakte. De 0-2 kwam ook van de schoen van aanvaller Djehnairo Holder. Na een dieptepass van de elegante middenvelder Joey Konijn liet “Djé” zich niet belemmeren door de centrale verdediger van VV Maasdijk. Een appellerend Maasdijk moest toezien hoe de goaltjesdief de Maasdijkse keeper verschalkte. Het getoonde spel was niet wat het hoort te zijn, maar wel voldoende voor een 0-2 voorsprong.

De eerste 30 minuten van de tweede helft waren goed tot uitstekend. Trainers Mitchell en Lars hadden de spelers goede instructies gegeven. Onder aanvoering van captain Lance van Velzen werd er goed hoog druk gezet op de helft van de tegenstander en het maken van driehoekjes leidde tot complimenten in de dugout. De in het rood en zwart spelende tegenstander probeerde met inzet en hard spel de Honselse ploeg te ontregelen. De sporadische Maasdijkse uitvallen werden vakkundig gesmoord door de Honselse verdediging. Het goede spel werd beloond met een prachtdoelpunt door Wessel Sosef, die vanuit een crosspass van centrale verdediger Finn Strik, vanaf rechts de keeper verschalkte en de 0-3 op het scorebord zetten. Na een mooie actie kwam Djehnaire Holder wederom 1 op 1 met de Maasdijkse keeper te staan, maar de verdediger stak hier een stokje voor. De ingreep riekte naar een overtreding en dus een penalty, maar scheidsrechter B. Bonnet zag dit anders. Dit tot onvrede van trainer Mitchell Vlielander die hiervoor een gele kaart ontving.

Het laatste kwartier stond in het teken van een gefrustreerd SV Honselersdijk die het mentaal niet meer kon opbrengen om het koppie erbij te houden. Het omgaan met omstandigheden bleek een lastige opgave waarvan Maasdijk wilde profiteren. Dit deed het ook door de aansluitingstreffer (1-3) te maken na gestuntel in de achterhoede. Met als kanttekening dat verdedigen voorin begint door de verdedigende taken uit te blijven voeren en geen slordig balverlies te leiden ongeacht de riante voorsprong. SV Honselersdijk liet VV Maasdijk weer hopen. Helemaal toen Maasdijk een strafschop toegekend kreeg en dit tot protest kwam te staan van Wessel Sosef die hiervoor geel kreeg en de resterende 10 minuten zijn ploeg in een ondertal achter liet. De strafschop werd fijnloos ingeschoten (2-3). De deceptie was compleet toen uiteindelijk ook nog de 3-3 viel.

Helaas een wedstrijd met onnodig puntverlies, maar met veel leermomenten op onder andere mentaal vlak. Een mooie taak voor trainers Mitchell en Lars om de jongens klaar te stomen voor de komende thuiswedstrijd tegen Quintus.

Houd jullie hoofd koel!

Opstelling: Quint de Hoog, Quinten Guttenberg (Gijs Hofland), Jort Suyker, Finn Strik, Rody van den Berg, Lance van Velzen (A), Joey Konijn, Thomas Kortekaas, Wessel Sosef, Lars van Schie (Ryan Zevenbergen), Djehnairo Holder

Tekst: Marcel Bruggeling

Zoomin'