Geslaagde seizoensafsluiting/-opening Selectie SV Honselersdijk
dinsdag 13 september 2022

Afgelopen zaterdag stond er voor ons eerste elftal geen wedstrijd op het programma, maar in plaats daarvan vond de jaarlijkse seizoen afsluiting plaats! Nu is dit wel een hele bijzondere editie geworden, omdat we vanwege twee ‘corona-seizoenen’ en afgelopen jaar met de nacompetitie genoodzaakt waren dit jaarlijkse festijn uit te stellen. Deze editie was dus een afsluiting van drie seizoenen en tegelijkertijd ook de opening voor het aankomende seizoen!

Het evenement vond plaats bij hoofdsponsor Prins Group, nogmaals dank voor de geweldige gastvrijheid! In een gezellige setting werden we welkom geheten en stroomden de diverse gasten binnen. Het gezelschap bestond uit de leden van de Club van Honsel, het bestuur, de (Ex-) selectiespelers, begeleiding/staf en alle andere vrijwilligers die zich de afgelopen jaren hebben ingezet voor de selectie.

De gasten kregen een avondvullend programma voorgeschoteld, na de opening van Tom van Veen werd Marcel Bruggeling als spreker naar voren gehaald om zijn presenteerkunstje te vertonen. Want waar hij naast het voetballen toch ook enorm om bekend staat, is met gevatte en humoristische opmerkingen de personen die zich de afgelopen tijd voor de selectie hebben ingezet, in het zonnetje te zetten.

Hiervoor begon hij met een moment van stilte ter nagedachtenis aan alle clubleden/betrokkenen die ons de afgelopen tijd zijn ontnomen. Een erg mooi gebaar. Vervolgens werden Geert en Monique van Veen bedankt als hoofdsponsors en gastheer/vrouw van deze avond. Jos Scheffers en Miranda Steentjes mochten vanuit de Club van Honsel bloemen in ontvangst nemen en ook het bestuur met in het bijzonder voorzitter Erwin van der Mark werden namens de selectie bedankt voor de inzet.

Toen was het de beurt aan alle (ex-) begeleiders en stafleden van de selectie. Waar ze gelukkig gedurende wedstrijden en trainingen punctueel op tijd zijn, kwamen deze nu in grote getalen vertraagd of helemaal niet opdraven. Diverse oud spelers werden bedankt voor bewezen diensten en kregen een canvasdoek met een mooie actiefoto mee. Marcel Duijvestijn en Marcel Bruggeling hadden een heuze ‘roast’ voorbereid om elkaar nog één keer onderuit te zagen, maar waarin uiteindelijk ook de waardering werd uitgesproken.

Nieuw dit jaar was dat de titel ‘halve gaar van het jaar’ werd uitgereikt, een titel met een knipoog die in het leven is geroepen om personen te laten nadenken over twijfelachtige acties rondom het voetbalveld. Onze grensrechter Steven van Erven mocht als eerste deze titel in ontvangst nemen vanwege een ietwat verhitte aanvaring met een trainer van de tegenpartij. Gelukkig kon iedereen er om lachen!

Na de uitgebreide bloemetjesregen was het tijd voor een heerlijk buffet waar iedereen zichtbaar van genoot. Na het eten werden de laatste vrijwilligers bedankt die ieder op zijn eigen manier een steentje bijdragen aan de selectie, waarna gauw alle tafels aan de kant moesten worden geschoven want iedereen werd getrakteerd op een muzikaal optreden van Zanger Alex! Niet te verwarren met 2e elftalleider Alex Voskuil, maar de zanger die o.a. bekend is van de wereldberoemde carnavalshit ‘Een bossie rooie rozen!’. De Honselse gezelligheid zat er goed in en na het optreden werd er nog tot in de late uurtjes doorgefeest.

Namens de spelersraad willen wij nogmaals iedereen bedanken voor dit geweldige feest en we hopen iedereen ook komend seizoen weer langs de lijn te mogen aanschouwen!

Condubouw