S.V. Honselersdijk met opgeheven hoofd uitgeschakeld in nacompetitie
maandag 20 juni 2022

Helaas het sprookje is uit voor S.V. Honselersdijk. Volgend seizoen speelt het opnieuw in de 1e klasse. De halve finale bleek voor de Dijkenaars het eindstation. En dus komt er geen historische promotie naar de hoofdklasse. S.V. Honselersdijk maakte in de wedstrijd tegen Duno D te veel fouten die door de behendige voorwaartsen van Duno D genadeloos werden afgestraft en het verloor terecht met 5-2.

De jongens van André Lourens kunnen terugkijken op een fantastisch seizoen, een keurige 5e plek in de eerste klasse en een deelname aan de nacompetitie. De ploeg heeft er echt alles aan gedaan, maar kwam echt te kort tegen hoofdklasser Duno D in het mooie dorpje Doorwerth.

Ook deze middag werd de ploeg weer gesteund door een horde van Dijkse supporters die met bussen en auto’s naar het Gelderse dorpje Doorwerth hun favorieten kwamen aanmoedigen. Op "Sportpark De Waayenberg" werd voor aanvang van de wedstrijd weer het traditionele vuurwerk en de oranje rookbommen afgestoken.

Grote man bij de thuisploeg was vooral Faysal Shayesteh die de 3e treffer scoorde en met een aantal fraaie passes strooide. Afgelopen dinsdag scoorde hij in een bloedheet stadion voor 40.000 toeschouwers in Calcutta nog voor Afghanistan tegen Cambodja. Vier dagen later doet hij dat voor DUNO D tegen S.V. Honselersdijk, met zo'n 400 bezoekers.

Op het sportpark Waayenberg vond onder tropische omstandigheden de wedstrijd plaats onder leiding van scheidsrechter Besselsen. Het was al snel duidelijk dat Duno D het betere van het spel had. S.V. Honselersdijk had moeite met het winnen van duels en het hoog druk zetten van de thuisploeg. Toch was het S.V. Honselersdijk die al na 4 minuten in de wedstrijd op voorsprong kwam. Het was een pass van Tom van Veen op de doorgelopen Steijn de Bruijn die alleen voor keeper Lars Molenaar de bal beheerst binnen schoot, 0-1. Nauwelijks bekomen van de openingstreffer, lag de bal er al aan de andere kant erin. Het was Roy Talsma die vrijgespeeld werd en alleen voor keeper Quinten van der Helm de gelijkmaker scoorde, 1-1. S.V. Honselersdijk weigerde zich in te graven en probeerde zijn eigen spelletje, zoals de laatste weken, weer op te pakken. Maar het sterk spelende Duno D was iedere keer een stapje eerder bij de bal en elk foutje werd bijna genadeloos afgestraft. In de 16e minuut was dit ook het geval. De opbouw van achteruit op Luke Groenenboom, werd verstoort door Duno D door op tijd druk te zetten. Twee passes later lag de bal achter keeper Quinten van der Helm door een doelpunt van Roy Talsma, 2-1. Deze voorsprong gaf de thuisploeg meer vleugels en kon het naar harte lust de bal rond laten gaan. Het was te danken aan keeper Quinten van der Helm dat de score niet groter werd. Net voor rust viel dan toch de volgende treffer. Het was Faysal Shayesteh die zelf de aanval opzette en de bal terug kreeg op een presenteerblaadje en hij scoorde via de binnenkant van de paal de 3-1.

De 2e helft gaf meer beleving bij S.V. Honselersdijk. Richting de Dijkse supporters werd de jacht gemaakt op de aansluitingstreffer. In de 10e minuut een mooie aanval die besloten werd met een uitstekend schot van Youri Riepe, maar op briljante manier gehouden werd door keeper Lars Molenaar. Niet veel later was het goed opkomen van Joey Valstar. Zijn pass op Steyn de Bruijn was op maat. De actie van Steyn leverde een corner op. Uit de scherp genomen corner van Tom van Veen kopte Steyn de Bruijn de bal tegen de kruising en kwam Duno D weer goed weg. S.V. Honselersdijk moest risico’s nemen, maar dat gaf Duno D meer ruimte om te counteren. Kansen kregen ze, maar de verdediging wist met kunst en vliegwerk een doelpunt nog te voorkomen. Uiteindelijk een kwartier voor tijd viel dan toch de 4e treffer van Duno D. De jagende Jardell Kruidbos kreeg de bal tegen zich aangeschoten van keeper Quinten van der Helm en hij scoorde de 4-1. Twee minuten later was het balverlies op het middenveld waardoor invaller Alper Yaldiz de 5-1 scoorde op aangeven van Talsma. In de 80e minuut kon S.V. Honselersdijk nog wat terug doen door een treffer van Kevin Bogaards, 5-2. De druk werd nog even opgevoerd met kansen voor Steyn de Bruijn en Tom van Veen, maar de uitstekende keeper Molenaar gaf geen krimp meer en zo eindigde de wedstrijd in een 5-2 terechte overwinning voor Duno D.

Zo kwam er een einde aan dit prachtige seizoen en mogen we trots zijn wat dit elftal presteerde.
Na afloop werd er nog volop gefeest door de spelers en Dijkse aanhang om het voetbalseizoen in stijl af te sluiten.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien (-45 Michel van Giesen), Max van der Kraan, Joey Valstar, Rik van Schie (Nigel Hendriks), Nick van der Kraan, Lars Ammerlaan (-62 Brian Valstar), Youri Riepe (-78 Ben Wagener), Luke Groenenboom (-45 Kevin Bogaards), Steyn de Bruijn, Tom van Veen (A)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst