Even kennismaken met... kandidaat voorzitter Erwin van der Mark
maandag 25 oktober 2021

Toen zijn zoon Thijs in 2008 lid werd van ‘onze club’ had hij nooit gedacht dat hij aanstaande vrijdag tijdens de JAL een belangrijk onderwerp op de agenda zou zijn. Aanstaande vrijdag tijdens de JAL is het aan de leden of zij Erwin van der Mark als nieuwe voorzitter zien van S.V. Honselersdijk. Bij een positieve stemming volgt hij na 10 jaar Erik Sosef op.

Erwin zelf over zijn jaren bij de club: “Sinds mijn zoon Thijs in 2008 lid werd, kom ik op de club. De eerste jaren als vader langs de lijn, en al heel snel als leider en trainer van het betreffende team. Sinds een flink aantal jaar ben ik met mijn bedrijf ook lid van de business club “De Club van Honsel” en in 2017 werd ik bestuurslid. Al met al ben ik een aardige tijd aanwezig op de Strijphorst. Maar, nog niets vergeleken met verschillende andere leden (van verdienste) binnen onze vereniging. Ik hoop hier nog heel lang verbonden te mogen zijn.”

Wat een eer
Op de vraag wat hij dacht toen Erik hem vroeg om voorzitter te zijn, voelde voor hem vooral als een eer. “Wauw, wat gaaf dat hij aan mij denkt”. Maar het roept ook vragen op: “Het feit dat Erik dit aan mij vroeg, bracht een achtbaan aan gedachtes op gang. Wat te doen met mijn huidige taken binnen de club. Is het te combineren met mijn dagelijkse werk? Hoe reageert mijn gezin hierop? En ook, hoe reageren de leden van de vereniging hierop? Allemaal gedachtes die door mijn hoofd gingen, maar de belangrijkste was wel, jeetje wat een eer. Om door Erik, al 10 jaar de voorzitter, gevraagd te worden voor deze functie, gaf mij vertrouwen.”

Allemaal hetzelfde doel
Erwin over zijn club: “Ik zie S.V. Honselersdijk als een echte dorpsvereniging met een hele belangrijke sociale functie. Alle leden, vrijwilligers, trainers, sponsoren en bestuur hebben hetzelfde doel voor ogen: het zijn van een gezellige vereniging voor iedereen met het spelletje voetbal als centraal middelpunt. Van de getalenteerde jeugdspeler die hoopt door te breken bij het betaalde voetbal. Het lid van de (business) club, die zich naast het veld inzet. De G-speler met zijn sociale contacten op de club. Tot aan de trainer, leider en scheidsrechter die er voor zorgt dat er op zaterdag gevoetbald wordt. Iedereen heeft zijn plek binnen onze club. We proberen voor iedereen een vereniging te zijn waar zij zich thuis voelen. Het is niet voor niets ONZE club.”

Van Dijk Brouwer Installatietechniek