Keepers- en voetbaldag op Sportpark de Strijphorst een groot succes
zondag 28 februari 2021

Woensdag 24 februari was het eindelijk zover, de eerste Westlandse keepers- en voetbaldag op het sportpark van S.V. Honselersdijk. Waar deze speciale dag voor jeugdige keepers- en voetbaltalenten eerder in het water viel door de aangescherpte corona-maatregelen, kon de speciale trainingsdag afgelopen woensdag gelukkig wel doorgaan.

Na het uitwerken van het idee voor een heuse talentendag zijn de initiatiefnemers in gesprek gegaan met Rick van der Mast (keepersschool) en Richard Knopper (FootballAcademy). Hierna werd er al snel overgegaan tot de definitieve organisatie en bekendmaking van de speciale voetbaldag. Even leken de sneeuw en de vorst nog voor problemen te gaan zorgen, maar al snel werd duidelijk dat het gelukkig heel mooi weer ging worden.

De inschrijvingen druppelden al snel binnen, waaronder ook van een leuk aantal keepers- en voetbaltalenten van buiten Honselersdijk. Uiteindelijk stopte de teller op maar liefst 80 aanmeldingen, wat voor een zeer geslaagde voetbaldag zorgde afgelopen woensdag.

Vanaf 9 uur mochten de kinderen het veld op en onder leiding van de fanatieke trainers werd er door de kinderen ook fanatiek getraind en straalde bij de meeste kinderen het plezier ervan af. Bij de voetballers werden er verschillende trainingsoefeningen afgewerkt en na de pauze werd er afgesloten met fanatieke wedstrijden.

Op het hoofdveld werden de keepers onder handen genomen, met verschillende trainingsvormen, door trainers en jeugdkeepers van ADO, ook hier werd afgesloten met een wedstrijd, het bekende "keepersoorlog" dit leidde tot groot fanatisme en hilariteit.

Al met al was het een top ochtend en volgens ons heeft iedereen het naar zijn zin gehad, een goede reden om dit zeker nog een keer te gaan organiseren. Waarschijnlijk zal de tweede editie al in de meivakantie plaatsvinden, dus houd de website en sociale media van S.V. Honselersdijk goed in de gaten!

Hierbij willen we Rick en Richard nogmaals bedanken voor het mede organiseren van de keepers- en voetbaltraining.

Richard Zwinkels

Van der Meer verzekeringen