Bonuspunt voor S.V. Honselersdijk
zondag 25 februari 2024

De 2-2 tegen LFC in de blessuretijd kwam als een bonuspunt voor S.V. Honselersdijk. Vanaf de 37e minuut speelde het eerste elftal met tien man, na een rode kaart van Vince van Hagen. S.V. Honselersdijk hield dapper stand, maar was zeker voor de rust de mindere van LFC. Het was ook eerder wachten op de 1-3 dan de 2-2.
Al vanaf het begin werd duidelijk dat LFC deze middag wat meer te bieden had. S.V. Honselersdijk streed voorbeeldig, echter tot kansen leidde dit niet in de eerste helft. Alleen Tom van Veen kon in de 14e minuut een vrije schietkans creƫren, helaas stond zijn vizier niet op scherp. De stand was toen al 0-1 voor VDL, dat na knullig balverlies op het middenveld met een scherpe counter de score opende. Tot ieders verbazing viel de 1-1. De keeper van LFC was zo vrij de dal in de voeten van Lars Ammerlaan te spelen en die buitenkans werd doeltreffend afgerond. We zagen van S.V. Honselersdijk nog wel een kopballetje en een bal hoog over, dat was het wel voor de rust. LFC maakte voor rust de 1-2. Uit een strafschop na een overtreding van Vince van Hagen, die daarvoor de rode kaart kreeg.
Na de rust speelde S.V. Honselersdijk met tien man met volle overgave voor de gelijkmaker. Het leverde vooral in de het laatste deel van de wedstrijd kansen op. Invaller Bart van der Ende had al eerder de 2-2 kunnen maken, echter de keeper van LFC redde knap. De 2-2 viel in de blessuretijd na een fraaie actie van Tom van Veen, die van de rechterkant overstak naar de linkerkant van het strafschopgebied. De keeper van LFC keerde de keeper het schot. Echter deze kwam voor de aanstormende Bart van der Ende en die bal ging er wel in. Dit was toch een bonuspunt voor S.V. Honselersdijk. Nadat LFC, dat ook met tien man eindigde, slordig met de overtal situatie in de tweede helft omging.
Tot slot beschikt S.V. Honselersdijk nu ook over een voetbalzuil, waar de wedstrijdbal door de pupil van de week wordt opgepakt. Met dank aan Richard Prins en Erwin van der Mark.

Opstelling
Quinten van der Helm, Niels van Wingerden, Nigel Hendriks (geel), Vince van Hagen (rood), Rik van Schie, Ricardo van der Zijden, Joey Valstar, Lars Ammerlaan (-77 Bart van der Enden), Sean van der Stap, Luuk Groenenboom (-62 Holder Djehnairo), Tom van Veen

Zoomin'